۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۹۵۲۴

460 مقاله به همایش بین المللی اخلاق و ادیان ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشکده علوم وحیانی معارج با بیان این که 460 مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی اخلاق و ادیان ارسال شده است، گفت: کار ارزیابی مقالات ارسالی در هفته آینده به اتمام خواهد رسید.
همايش اديان و اخلاق

ابوالفضل خراسانی، معاون پژوهشکده علوم وحیانی معارج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که 460 مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی اخلاق و ادیان ارسال شده است، گفت: کار ارزیابی مقالات ارسالی در هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

 

خراسانی با بیان این که دین و اخلاق به عنوان دو منبع هدایت و سعادت، همیشه مورد توجه و اهتمام جامعه بشری بوده و است، خاطرنشان کرد: این دو موضوع از همان ابتدای رواج مباحث عقلانی و فلسفی از موضوعات همیشگی اندیشمندان و مکاتب فکری و فلسفی بوده است.

 

معاون پژوهشگاه علوم وحیانی معارج گفت: اخلاق دینی، بخش عظیمی از معارف و توصیه‌های همه ادیان در طول تاریخ بوده و از حیث عقلانیت، رابطه متقابل، تأثیر دین در تشکیل اخلاقی کامل در جامعه بشری و توان مبانی اخلاق دینی در حل مسائل مربوطه، معمولا آوردگاه اندیشه و قلم اهل فکر بوده و آثار و پژوهش های متعددی را سبب شده است.

 

دبیر شورای عالی پژوهش پژوهشکده علوم وحیانی معارج با اشاره به این که استقبال شایسته ای از همایش اخلاق و ادیان صورت گرفته است، بیان داشت: آثار ارسالی از نظر سطح کمی و کیفی قابل مقایسه با دیگر همایش ها نیست.

 

وی با بیان این که  همایش بین المللی اخلاق و ادیان نهم و دهم اسفند در شهر مقدس قم برگزار می شود، یادآور شد: این همایش به همت بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا و پژوهشکده علوم وحیانی معارج برگزار خواهد شد.

 

معاون پژوهشگاه علوم وحیانی معارج گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، دانشگاه ادیان و مذاهب، مرکز پژوهش های اسلامی سازمان صداوسیما و مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در برگزاری این همایش همکاری دارند./950/ت302/ب

ارسال نظرات