۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۴۹۵۴۰
آیت الله نوری همدانی:

جرأت ایستادگی ملت در برابر آمریکا هدیه انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی شهامت ایستادگی ملت در برابر آمریکا را از برکات انقلاب عنوان کرد و گفت: در زمان طاغوت مردم حتی جرأت مقاومت در برابر یک پاسبان ساده را نداشتند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای مسلح به تشریح وضعیت اسفناک دوران پیش از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: در آن زمان حتی یک پاسبان یا ساواکی بر مردم حکومت می کرد و کسی جرأت نداشت در مقابلش بایستد چه رسد به این که مردم بخواهند در برابر آمریکا قد علم کنند؛ اما بعد از انقلاب شرایط متحول شد و این قدرت به برکت انقلاب حاصل شده است.


وی نقش حکومت در زندگی انسان را بسیار مهم خواند و گفت: یک حکومت صالح مردم را به کار خیر و راه راست هدایت می کند، اما حکومت فاسد مردم را به ضلالت می کشاند؛ به همین دلیل نخستین کاری که همه انبیای الهی انجام دادند مبارزه با حکومت های فاسد و سعی در برقراری حکومت صالح بوده است.


این مرجع تقلید در تبیین نامه 62 نهج البلاغه، ابراز داشت: حضرت علی(ع)می فرماید والله اگر تمام سطح زمین را دشمنان پر کرده باشند و من تنها در برابر آنها باشم آرام نخواهم نشست و علیه شان قیام می کنم زیرا می دانم که اگر افراد بی عقل، بی بصیرت و فاجر بر مردم مسلط شوند اموال خدا و بیت المال را در میان خود دست به دست کرده و نمی گذارند به محرومان و فقرا چیزی برسد، اینها مردم را برده خود می دانند.


حضرت آیت الله نوری همدانی در نقد نظام سرمایه داری و کاپیتالیستی، گفت: دلیل گرفتاری غرب در این منجلاب اقتصادی این است که در آنجا رباخواری رواج دارد و ثروت در دست عده محدودی است و دیگران از آن محرومند.


تبیین جایگاه ولایت و دعا برای مرزبانان در صحیفه سجادیه
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت شهادت امام زین العابدین(ع) به نکاتی از شرایط دوران حضرت اشاره کرد و افزود: امام سجاد(ع) در شرایط بسیار سختی زندگی می کرد و در طول 35 سال امامتش نمی توانست آشکارا اسلام اصیل را تبلیغ کند بنا براین با زبان دعا معارف اسلامی را به مردم منتقل می فرمودند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در توضیح نخستین دعای صحیفه سجادیه، گفت: حضرت پس از حمد خداوند درخواست می کند که در زمره سعدا و شهدا قرار گیرد و این که با شمشیر دشمنان اسلام به شهادت برسد؛ این درخواست حضرت نشان می دهد هیچ مقامی بالاتر از مقام شهید نیست.


این مرجع تقلید همچنین در توضیح دعای 27 صحیفه سجادیه بیان داشت: امام می فرماید پروردگارا مرزهای مسلمانان را با قوت خود محکم و مرزداران را متحد کن، هرکس به مرزبانان کمک می کند ارزش و ثواب به آنها عطا فرما و اگر کسی می خواهد در جهاد شرکت کند اما توان ندارد ثواب مجاهدین را به آنها ارزانی دار؛ در این فراز حضرت به ما می آموزد که همواره باید دعاگوی مرزبانان باشیم.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی حفظ و صیانت از مرزهای سیاسی، فرهنگی و نظامی را مهم دانست و گفت: باید مرزهای ما در همه جبهه ها تقویت شود چراکه دشمن به فراخور شرایط و زمان راه نفوذ خود را تغییر می دهد.


وی با اشاره به یکی از مناجات های امام سجاد(ع) در روزهای جمعه و عید قربان، اظهار کرد: حضرت برای نشان دادن جایگاه ولایت که در رأس نظام اسلامی است می فرمود پروردگارا نماز جمعه و نماز عید را باید امام یا جانشین وی بخواند اما اکنون شرایط این گونه نیست؛ دشمنان اسلام از این جایگاه به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می کردند./928/پ202/ج

ارسال نظرات