۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۹۶۰۷

گرامیداشت شهدای عاشورایی کشورهای اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین گرامیداشت شهدای عاشورایی کشورهای افغانستان، بحرین، پاکستان و عراق، با حضور نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و طلاب غیر ایرانی در جوار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
گرامي‌داشت شهداي عاشورا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، نخستین آیین شهدای عاشورایی کشورهای اسلامی با حضور نماینده دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی، محقق کابلی و دیگر طلاب و فضلای ایرانی و غیر ایرانی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در ابتدای مراسم چند تن از قاریان و مداحان از کشورهای افغانستان، عراق، بحرین و پاکستان به اجرای برنامه پرداختند.

حجت‌الاسلام سید جواد غزنوی از اساتید حوزه علمیه در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، اتحاد مسلمانان و یکپارچگی آن‌ها است.

وی با بیان این‌که شهدای کشورهای اسلامی در نقاط مختلفی از ماوراءالنهر تا قفقاز به مبارزه با مستکبران و ظالمان پرداخته و در این راه به شهادت رسیده‌اند، ابراز داشت: یکی از سیاست‌های استکباری، تأکید بر وجود مرزهای جغرافیایی و به حاشیه بردن اتحاد مسلمانان است.

این استاد حوزه افزود: امام خمینی(ره) منادی اسلام ناب و توحیدی بود و امروز این مسؤولیت بر عهده مقام معظم رهبری به عنوان یک مرجع تقلید جهانی، است.

وی در پایان تأکید کرد: در جغرافیای اعتقادی مسلمانان، هیچ مرزی وجود ندارد و همه از پیکره اسلام هستند.

شایان ذکر است، درحاشیه این مراسم،‌ نمایشگاه عکسی از اعمال تروریستی جنایت‌کاران و شهادت شیعیان در مناطق مختلف برپا شد./997/د102/پ

ارسال نظرات