۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۴۹۶۲۰
با حضور بیش از 200 نخبه قرآنی؛

آیین افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور بیش از 200 نخبه قرآنی در اهواز برگزار شد.
افتتاحيه هشتمين مسابقات قرآني مدهامتان در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین افتتاحیه هشتمین دوره از مسابقات مدهامتان شب گذشته با حضور مسؤولان کشوری و استانی، چهره های مطرح قرآن کشور و بیش از 200 نخبه قرآنی در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

 آیات موسوی جزایری و محسن حیدری، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، سید کریم حسینی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در این آیین حضور داشتنند.

بنابراین گزارش قرائت قرآن از سوی حاج قاسم مقدمی، قاری بین المللی قرآن کریم، اجرای تواشیح و روضه خوانی از سوی مداح اهل بیت، احمد خلف زاده و پخش کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون کانون های فرهنگی هنری مساجد از برنامه های قابل توجه در این آیین بود.

سخنران آغازین این مراسم، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به توانمندی استان خوزستان در تربیت نیروهای انسانی در حوزه های قرآنی و دینی ابراز داشت: نگاه ویژه به خوزستان می تواند اثر گذاری این استان در سطح ملی و فراملی را بیش از پیش افزایش دهد.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی در خصوص برگزاری هشتمین دوره از مسابقات سراسر مدهامتان پرداخت.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سخنران بعدی این مراسم بود و در سخنانی افزون بر تأکید بر فضیلت قرائت قرآن به حضور ضریح امام حسین(ع) در استان خوزستان و استقبال باشکوه مردم از آن اشاره کرد.

در پایان این مراسم، سید کریم حسینی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در سخنانی با اشاره به حضور ضریح امام حسین(ع) در خوزستان و ورود کاروان سفینه النجاه از اهواز اظهار داشت: فضایی نورانی و معنوی همراه با ضریح مطهر امام حسین(ع) به خوزستان آمد.

وی به حضور اقشار مختلف مردم در تمامی ساعات شبانه روز به همراه ضریح مطهر امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: نجواهای مردم در کنار ضریح عرفات و منی در خوزستان به پا کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، حضور حاملان قرآن در اهواز را سبب تکمیل شدن نور معنویت در استان خوزستان دانست و از تمامی دست اندرکاران و برگزار کنندگان هشتمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است؛ هشتمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان 22 آذر ماه با رقابت بیش از 200 نخبه قرآنی از سراسر کشور به صورت رسمی کار خود را آغاز می کند.

گفتنی است، مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات 24 آذر ماه با حضور وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و با معرفی برگزیدگان به برگزار خواهد شد./9464/پ202/ب

ارسال نظرات