۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۹۶۷۸
استاد حوزه علمیه:

فداشدن حضرت سیدالشهدا هزینه حفظ اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این جمله شهید آیت‌الله بهشتی که «بهشت را به بها دهند نه به بهانه» تصریح کرد: هرچیزی هزینه متناسب با خودش را دارد به‌طوری که هزینه حفظ اسلام، فداشدن حضرت سیدالشهدا(ع) بود.
يادواره شهيد کماليان در حوزه علميه مروي تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی رجبی، مدیر سابق حوزه علمیه مروی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام مجتبی کمالیان از مدیران مدارس تابعه مروی در مسجد حوزه علمیه مروی با اشاره به این که شکست‌خورده واقعه کربلا دستگاه بنی امیه و پیروز آن امام بر‌حق حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانشان هستند گفت: حضرت زینب کبری(س) به یزید فرمودند هدف تو این است که ذکر و یاد ما از بین برود اما این آرزو را به‌گور خواهی برد.

وی با بیان این مطلب ابراز داشت: یک فرد مسیحی پانصد صفحه کتاب تحقیقی درباره جریان عاشورا نوشته است و وقتی از او درباره نسبت بین تألیف این کتاب و مسیحی‌بودنش پرسیدند، پاسخ داد من یک مسیحی حسینی هستم همان‌طور که برادرم می‌گفت من مسیحی علوی هستم.

حجت ‌الاسلام رجبی با بیان این جمله شهید آیت‌الله بهشتی که «بهشت را به بها دهند نه به بهانه» تصریح کرد: هرچیزی هزینه متناسب با خودش را دارد به‌طوری که هزینه حفظ اسلام، فداشدن حضرت سیدالشهدا(ع) بود.

این استاد حوزه علمیه، امام‌سجاد(ع) را دارای دو مصیبت عنوان کرد و اظهار داشت: مصیبت ظاهری ایشان غل و زنجیر و مصیبت دیگرشان اسارت زنان آل‌الله بود که فقط غیرت‌مندان آن را درک می‌‌کنند.

وی ادامه داد: بزرگان از جمله امام‌خمینی(ره) در تفسیر حدیث پیامبراکرم(ص) که فرمودند هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد می‌فرمایند دلیل این مسئله بالا بودن میزان معرفت رسول‌خدا(ص) بوده است.

حجت‌الاسلام رجبی با اشاره به این که همه بزرگان دو گونه مصیبت داشتند و ما بر آن دسته از مصائب گریه می‌کنیم که آنها از آن استقبال کردند بیان داشت: وقتی فرق امیرالمؤمنین(ع) بر سر محراب عبادت در مسجد کوفه شکافته شد، ایشان فرمودند «به خدای کعبه قسم رستگار شدم».

 استاد حوزه علمیه همچنین به نقل خاطره‌ای از امام‌خمینی(ره) پرداخت و گفت: مرحوم حجت‌الاسلام سید احمد خمینی می‌گفت وقتی خانواده شهدا به خدمت امام(ره) می‌آمدند، ایشان دم بر نمی‌آوردند اما بعد از رفتنشان مصیبت شروع می‌شد و امام(ره) نعره و ناله می‌زد و می‌فرمود بعضی خانواده شهدا چهار شهید داده‌اند اما می‌گویند بقیه فرزندانمان هم فدای جد شما بشوند./956/پ203/ص

ارسال نظرات