۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۴۹۷۰۳
معاون سازمان اوقاف کشور:

روحانیت در جهت احیای موقوفات تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور وقف را صدقه‌ای جاریه و توشه‌ای برای سفر آخرت انسان‌ها دانست و گفت: سازمان اوقاف نیازمند همراهی و بهره‌گیری از رهنمودهای علما در جهت احیا و ترویج موقوفات است.
اداره کل اوقاف و امورخيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز در همایش بصیرت عاشورایی متولیان موقوفات مازندران که در سالن همایش های علامه محمدتقی آملی دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد، با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا خداوند منان را راضی نگاه دارد، گفت: کسب رضایت حضرت حق سبب سعادت زندگی دنیوی و اخروی ما است که باید به این مسأله مهم توجه ویژه ای را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که مجاهده با مال در بسیاری از امور از مجاهده با جان سخت‌تر است، خاطرنشان کرد: متولیان موقوفات وظیفه دارند تا به بهترین شکل ممکن از اموالی که به عنوان وقف باقی مانده است نگه داری کرده و در راستای حفظ و ماندگاری آن بکوشند.

 

حجت الاسلام حاتمی با تأکید بر این که نظام مالکیت در دین مبین اسلام بر پایه مخالفت با انباشت ثروت در حوزه فردی و دولتی است، بیان داشت: یکی از راهکارهای ارزنده ای که دین مبین اسلام در این عرصه وضع کرده است عمل نیک و پسندیده وقف است.

 

معاون اوقافی حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با بیان این که خدمات مختلفی از سوی وقف ارائه می شود و نظام اسلامی با آن گره خورده است، گفت: تشویق های ارزنده ای در دین مبین اسلام پیرامون وقف وجود دارد که نشانگر اهمیت والای آن در آموزه های دینی است.

 

وی با تاکید بر این که ترویج و احیای فرهنگ وقف وظیفه ای همگانی است که باید در راستای ترویج آن اهتمام شایسته ای وجود دااشته باشد، خاطرنشان کرد: تنها با مدیریت واحد می توان موضوعات مربوط به وقف را هدایت و آن را به نتیجه رساند که در این راستا باید همدلی و همراهی بین اوقاف و متولیان وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام حاتمی با بیان این که اجرای نیت واقفان نیازمند برنامه ریزی منسجم و سازمان دهی شده است که باید در راستای آن سازمان اوقاف و متولیان همت والایی را داشته باشند، گفت: همت متولیان موقوفات از اجر ارزنده ای برخوردار است که باید در راستای اجرای مسؤولیت خود همه تلاششان را مصروف دارند.

 

وی با بیان این که سازمان اوقاف از همه ظرفیت ها در جهت احیای موقوفات کشور بهره خواهد گرفت، بیان داشت: احیای این موقوفات می تواند زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات را در کشور فراهم کند.

 

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، وقف را صدقه ای جاریه و توشه ای برای سفر آخرت انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف نیازمند همراهی و بهره گیری از رهنمودهای علما در جهت احیای و ترویج موقوفات است./950/پ203/س

ارسال نظرات