۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۴۹۷۱۰

90 درصد طلاب آذربایجان‌شرقی عضو بسیج هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر 90 درصد طلاب و روحانیان مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی عضو بسیج هستند.
بسيج طلاب و روحانيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی، امروز در فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج طلاب مدارس علمیه استان اظهار داشت: فعالیت طلاب و روحانیان بسیجی در جریان امدادرسانی، تبلیغ و ساخت‌وساز مناطق زلزله‌زده ارسباران بسیار ارزنده و ماندگار بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور طلاب و روحانیان نه تنها سبب تسکین آلام بازماندگان این حادثه تلخ بوده، بلکه در مواقعی سبب برقراری آرامش، امنیت روانی و حتی حل اختلاف در برخی روستاها بوده است، در حقیقت طلاب خواهر و برادر بسیجی از نخستین لحظات وقوع حادثه در منطقه حضور داشته‌اند و تا به امروز در حال فعالیت هستند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از اتمام طرح شناسایی و جمع‌آوری آثار شهدای طلبه و روحانی در تمامی شهرهای استان خبر داد و گفت: طبق این تحقیق تعداد شهدای طلبه و روحانی استان 139 شهید است، که از این تعداد 51 شهید از مدارس علمیه شهر تبریز بوده‌اند.

 

حجت الاسلام سرایی تصریح کرد: دبیرخانه کنگره بزرگداشت شهدای روحانی آذربایجان شرقی از ماه‌ها پیش فعالیت خود را آغاز کرده که امدیواریم پس از برگزاری جلسات سیاست‌گذاری، کنگره بزرگداشت 139 شهید طلبه و روحانی آذربایجان شرقی ابتدای سال آینده در تبریز برگزار شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تجهیز پایگاه های مقاومت استان به کتب دینی و مذهبی از سوی این سازمان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 500 جلد کتب مذهبی و علمی به کتابخانه‌های پایگاه های مقاومت بسیج استان اهدا شده که افزون بر این 400 عنوان لوح فشرده با موضوعات اجتماعی، سیاسی، روان شناسی و مذهبی از مباحث استادان حوزوی و دانشگاهی به صورت بایگانی تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی با بیان این‌که 90 درصد مسؤولان اجرایی طرح صالحین را طلاب و روحانیان تشکیل می دهند، گفت: طرح صالحین در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج طلاب و روحانیان استان نیز اجرا می شود که در زمان حاضر 90 درصد روحانیان و طلاب آذربایجان شرقی عضو بسیج هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات