۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۴۹۷۱۷
نماینده خبرگان رهبرِی:

سرچشمه جریان‌های آزادی‌خواه دینی نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌که بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، گفت: سرچشمه جریان‌های آزادی‌بخش منطقه که صبغه دینی دارند، نهضت حسینی است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه با بیان این‌که بیداری اسلامی الهام گرفته از نهضت دینی ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: در حقیقت سرچشمه تمامی جریان‌های آزادی‌بخش منطقه که صبغه دینی دارند، نهضت حسینی است.

 

وی با اشاره به این‌که غرب سال‌ها است که برای خشکاندن ریشه بیداری اسلامی در منطقه به دنبال براندازی نظام اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که دیگر نه تهدید کارساز است و نه تحریم، امروز دوران منطق و گفت‌وگو است، دیگر زمان ترور، تحریم و تهدید گذشته است، چراکه این سیاست‌های خصمانه از پیش شکست خورده بوده است.

 

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که دیگر زمان زورگویی آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در منطقه به پایان رسید، تصریح کرد: آنان که زمانی خود را ابرقدرت معرفی می‌کردند و ارتش نظامی خود را جزء چند ارتش برتر دنیا می دانستند امروز در مقابل گروه کوچک حماس عاجز مانده‌اند و دم از نظم نوین جهانی می زنند.

 

وی با تأکید بر این‌که نظم جهانی، صلح، تحقق حقوق بشر و مدیرت جهانی تنها بر پایه احکام الهی اسلام و عمل به ارزش‌های وحیانی محقق خواهد شد، افزود: آمریکا و سردمداران غربی بدانند که با ایجاد پایگاه‌های نظامی و تجهیز آنان به سامانه‌های موشکی در اطراف ایران اسلامی نمی توان به صلح و نظم نوین جهانی رسید.

 

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌که زمان خروج آمریکا از خلیج فارس و کشورهای منطقه فرا رسیده است، گفت:  واگذاری بخشی از خاک کشور جمهوری آذربایجان برای ایجاد پایگاه نظامی از سوی آمریکا و صهیونیست‌ها از سوی کشور همسایه غیر قابل پذیرش است، در حقیقت این مسأله استقلال دولت باکو را نیز زیرسؤال می برد.

 

وی با تأکید بر این‌که پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه موجب نا امنی خواهد بود،  هدف آمریکا و صهیونیست‌ها از ایجاد پایگاه نظامی در جمهوری آذربایجان، جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران است، سران دولت باکو نیز بدانند که چنین اقدامی برخلاف صلح و پایداری منطقه است./935/پ202/س

ارسال نظرات