۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۴۹۷۲۳

بانوان طلبه پژوهشگر فارغ التحصیل ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره ساماندهی پژوهشگران معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور از اجرای طرح ساماندهی طلاب پژوهشگر به ویژه بانوان طلبه فارغ التحصیل خبر داد.
بانوان طلبه پژوهشگر فارغ التحصیل ساماندهی می‌شوند
ابوالفضل هراتیان، رییس اداره ساماندهی پژوهشگران معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از ساماندهی طلاب پژوهشگر به ویژه بانوان طلبه فارغ التحصیل خبر داد.
وی در پاسخ به این سؤال که برای ساماندهی طلاب پژوهشگر به ویژه فارغ التحصیلان، چه تمهیداتی اندیشیده­اید و این سامانه در چه مرحله­ای قرار دارد؟، اظهار داشت: نخستین گام درخصوص سامان دهی، شناسایی پژوهشگران فارغ التحصیل بوده و در مرحله نخست اطلاعات حدود 2 هزار و 700 پژوهشگر از استان های مختلف جمع آوری شده است.
هراتیان خاطر نشان کرد: نیمی از این پژوهشگران فعالیت های خود را درقالب هسته های پژوهشی آغاز کرده اند و هم اینک ورود اطلاعات اجمالی پژوهشگران به سامانه، مراحل پایانی خود را می گذراند.
وی اظهار داشت: پس از این مرحله، پژوهشگران نسبت به تکمیل و به روز رسانی اطلاعات کاربرگ ها با همکاری معاون پژوهش استانی و مدارس درفضای مجازی اقدام خواهند کرد و طبقه بندی پژوهشگران و ارایه برنامه های ارتقایی پژوهشی نیز پس ازاین مراحل انجام خواهد پذیرفت.
هراتیان درخصوص فرآوری آثار پژوهشی طلاب در عرصه­های پژوهشی و جشنواره علامه حلی (ره) گفت: از آنجا که جشنواره علامه حلی یکی از مهم ترین عرصه های حضور و مشارکت علمی پژوهشی طلاب خواهر است، برنامه معرفی پژوهشگران برگزیده، چکیده آثار آنان وانتقال تجارب پژوهشی برگزیدگان در دستور کار قرار داده و امید است نخستین مجلد از این آثار تا پایان سال جاری به زیور طبع آراسته شود.
رییس اداره ساماندهی پژوهشگران معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، همچنین از طرح فرآوری آثار فاخر طلاب خبر داد و افزود: این طرح هم‌اینک در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.
وی در پاسخ به این سؤال که مرحله دوم شناسایی پژوهشگران با رویکرد جدید چگونه و در چه تاریخی انجام می­گیرد؟ گفت: مدیریت قرار دارد که درمرحله نخست این طرح باهمکاری مدیریت های استانی، بیش از یکصد اثر از استان های مختلف را که دریافت کرده است، حمایت کند.
رییس اداره ساماندهی پژوهشگران معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: امیدواریم باراهیابی تعدادی از آثار به ارزیابی نهایی، تعدادی ازاین آثار ازحمایت های ویژه برخوردار شوند./917/ت302/پ
ارسال نظرات