۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۴۹۷۷۲

استقبال از کاروان سفینه النجاه برگ زرینی در تاریخ خوزستان است

خبرگزاری رسا ـ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در پیامی با تشکر از استقبال باشکوه مردم خوزستان از ضریح مطهر امام حسین(ع) این استقبال را نشانه ولایت مداری مردم خوزستان دانست.
استقبال از کاروان سفینه النجاه برگ زرینی در تاریخ خوزستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در پیامی با تشکر از استقبال باشکوه مردم خوزستان از ضریح مطهر امام حسین(ع) این استقبال را نشانه ولایت مداری مردم خوزستان و نقش برآب شدن توطئه های دشمنان دانست.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

مردم غیور، ولایتمدار و عاشورایی خوزستان، شما با حضور گسترده و پرشور خود در استقبال از کاروان سفینه النجاه که همچون برگ زرینی در تاریخ خوزستان برجای خواهد ماند، به جهانیان ثابت کردید، که خوزستان قهرمان از عرب و لر و بختیاری و دزفولی و شوشتری گرفته تا دیگر اقوام ساکن در این استان ولایی، همواره و تا آخرین نفس های جانتان برای عرض ارادت به ولی و سرور خود یعنی حضرت آقا اباعیدالله حسین (ع) پا در میدان گذاشته و خواهید گذاشت.

مردم خوزستان، شما با این استقبال بی نظیر خود از سید و سالار شهیدان به کشورهای جهان نشان دادید، که خوزستان همچنان و کماکان دروازه ورود تشیع به ایران بوده و خواهد بود و هر اندازه که دشمنان اسلام بخواهند با فتنه اندوزی و تفرقه افکنی میان اقوام این استان دلاور، ارادت مردم به خاندان اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی ایران را کم کنند و در عقاید آنها به نوعی خدشه وارد کنند، این خود مردم هستند که برای دفاع و ثیانت از آرمان ها و عقایدشان پا به میدان گذاشته و ارادت خود به ائمه اطهار(ع) و ولی و مولایشان را به بهترین نحو ممکن نشان می دهند، خواه با حضور در میدان های نبرد همچون هشت سال جنگ تحمیلی، خواه با حضور در خیابانها برای ساکت کردن شعارهای فتنه انگیزان داخلی و خارجی، خواه با حضور در عرصه های علمی و صنعتی، خواه با حضور در راهپیمایی های ملی، خواه با شرکت شورانگیز در مراسم های عزاداری و خواه با استقبال از کاروان ظریح مطهر آقا امام حسین (ع).

به راستی مردم ایران شاهد حضور پرشور مردم اندیمشک، برای استقبال از ظریح مطهر سومین امام خود بودند، با اینکه ضریح مطهر امام حسین(ع) با تأخیر زیادی به این شهرستان وارد شد، ولی مردم در خیابان‌ها با سرمای زیاد انتظار ورود ضریح را کشیدند و به محض ورود کاروان، خودشامد جانانه ای به سرور و سالار شهیدان دشت کربلا گفتند.

سیل استقبال کنندگان مردم اندیمشک به حدی بود که هیچ نیرویی امکان کنترل جمعیت در میدان آزادی این شهر را نداشت و همه مانند انگشتری این نگین متبرک را در آغوش کشیده‌ و لباس های خود را با کشیدن بر روی آن متبرک کرده و به دور آن طواف و زیارت می کردند.

آری این مردم خداجوی شهر 2 هزار و 600 شهید خوزستان یعنی دزفول سربلند بودند که حضوری خیره کننده برای استقبال از امام و مولای خود، سید الشهدا حضرت امام حسین(ع) حضوری حماسی بهم رساندند.

مردم این شهرستان خداجو و شهید پرور که به مدت یک روز میزبان ظریح مطهر بودند، از شب تا صبح چنان کربلایی به راه انداختند که دوربین های خبرنگاران و تصویربرداران متحیر از این جمعیت برای تصویر برداری بودند.

درود خدا بر مردمان لالی، هفتکل، اندیکا و مسجدسلیمان که برای استقبال از ضریح مطهر آقا امام حسین(ع) دل به جاده ها زده و برای زیارت ضریح مطرح به شهرستان شوشتر آمده و همگی سینه زنان و گریه کنان منتظر ورود کاروان سفینه النجاه بودند.

لایوم کیومک یا اباعبدالله آری این ذکر، آوایی بود که مدام بر روی لبان مردم شوشتر جاری می شد.

احسنت و تبارک الله به نظم حاکم در مراسم های سینه زنی مردم شوشتر و دورد خدا بر جوانانی که با راه اندازی ایستگاه های صلواتی، به زائران آقا اباعبدالله حسین خدمت رسانی می کردند.

سلام خدا بر عاشقان و ارادتمندان به اهل بیتی که از شهرهای مهدی آباد، عرب اسد، عرب حسن، صالح شهر، ملاثانی، باوی، زرگان، ویس، شیبان و دیگر روستا‌ها به جاده در مسیر شوشتر به اهواز آمده بودند تا دل‌هایشان را به حلقه‌های ضریح نور گره زنند. آری این مردم پاک دل بودند با دیدن کاروان سر از پا نمی‌شناختند و سراسیمه به خیابان می‌آمدند و ضریح مطهر اباعبدالله را همچون نگینی در بین خود می‌گرفتند و به عزاداری می‌پرداختند.

با این که مردم اهواز ساعت ها منتظر دیدن ضریح ملکوتی امام حسیت (ع) بودند، اما همچنان مشتاق و درانتظار ورود کاروان بودند که پس از اعلام ورود ضریح مطهر امام حسین (ع) به شهر توسط صدا و سیمای مرکز خوزستان، این سیل عظیمی از مردم بودند که از خانه ها بیرون زده و به جمعیت بدرقه کننده کاروان سفینه النجاه اضافه می شدند.

مردم زیادی در اهواز که ساعت‌ها در انتظار نشسته‌ بودند با دیدن ضریح عشق سر از پا نمی‌شناسند و به زیارتش می شتافتند و اشک‌های مردم بود که همچون قطرات زلال باران بر روی زمین نازل می شد.

آفرین بر هیأت‌های عزاداری مناطق مختلف که در طول مسیر حرکت کاروان سفینه النجاه در اهواز با دایر کردن ایستگاه‌های صلواتی از زائران ضریح عشق پذیرایی می کردند و خستگی راه طولانی را از تن‌هایشان می‌زداییدند.

هزاران هزار اهوازی در مسیر استقبال از ضریح مطهر اباعبدالله حضور داشتند که البته بسیاری از این افراد با پای برهنه ضریح مطهر را تا مصلای شهر مشایعت می کردند و برخی از هیئت‌های عزاداری نیز با سنج و دمام به استقبال ضریح عشق آمده و با نوای عزا کاروان را همراهی کردند.

به راستی که صدای غرش رعد و برق آسمان و فرود قطرات یخ از آسمان، نشان دهنده ارز ارادت آسمانیان به آقا امام حسین بود که با مداح مراسم هم نوا و با قطرات اشک مردم همراه شده بود و قطرات باران و تگرگ خود را به روی ظریح مطهر فرو می آوردند.

مردم اهواز از زن و مرد و کوچک و بزرگ که چشمانشان به ضریح نور، منور شده بود سر از پا نمی‌شناختند و به هر صورت خود را به ضریح می‌رساندند و زیارت می‌کردند و حاجات خود را با ضریح عشق در میان می‌گذاشتند و آرام آرام نیز با او وداع می کردند.

مردم شهرستانی که آبادانی شهر خود را برای دفاع از میهن اسلامی ایران به خاک تبدیل کرده و جانانه در برابر بعثیان هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند.

آری اینان همان مردمانی هستند که در جنگ تحمیلی تا آخرین قطره خودن خود پای آرمان های انقلاب اسلامی و ارزش های دین مبین اسلام که امروز ما آن را با ارز ارادت مردم به صاحت مقدس امام حسین (ع) میبینیم، فدا کردند.

مردم شهرستان آبادان همچون سایر شهرستان های دیگر با استقبال با شکوه خود از ضریح مقدس امام حسین(ع) به جهانیان، ولایت و شیعه مداری خود را ثابت کردند و با دلی محزون و چشمانی پر از اشک آن به سوی شهرستان خرمشهر راهی کردند.

مردم غیور خرمشهر، آفرین بر شما، بر شمایی که شبانه روز برای دیدن ضریح مطهر امام شهید و مظلوم خود، گریستید و دست بر دعا برداشتید.

شمایی که آن قدر شوق داشتید که حتی با وجود نزول باران رحمت لایزال الهی ایستادید و به محض ورود کاروان سفینه النجاه به ورودی شهر، با شور و شوقی خاص به استقبال آن رفتید.

به راستی، شما مردم خرمشهر با مردم دیگر استان های کشور همچون فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام که برای بدرقه کاروان سفینه النجاه به شهر شما آمده بودند، حماسه‌ای دیگر را آفریدید، حماسه‌ای از جنس عشق به ساحت قدسی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش... .

سلام بر شلمچه بر قدمگاه شهدای هشت سال دفاع مقدس بر همان جایی که تا چندی پیش میزبان کاروان سفینه النجاه امام حسین(ع) بود.

آری این شلمچه بود که با دستان خود ضریح مطهر آقا امام حسین (ع) را بدرقه کربلا کرد و داغ آن را تا زمانی که مردم ایران به بارگاه آقا امام حسین(ع) مشرف شوند، در دل مردم برجای گذاشت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان از حضور و استقبال چشم گیر مردم خوزستان از کاروان با برکت سفینه النجاه کمال تقدیر و تشکر را به عمل آورده و از خداوند متعال آرزوی توفیقات روز افزون را برای مردم این استان ولایی و شهید پرور مسألت دارد./9461/د101/ب

ارسال نظرات