۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۴۹۷۸۴

تأکید آیت الله موسوی جزایری بر تربیت قضات روحانی

خبرگزاری رسا - آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان بر اهتمام بیش از پیش روحانیون در عرصه تصدی کرسی قضاوت تأکید کرد.
آيت الله موسوي جزايري آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در جمع روحانیون خوزستان با اشاره به نقش و جایگاه مهم روحانیت در موضوع قضاوت و رفع اختلافات مردم ابراز داشت: قدم نهادن روحانیون در راه فراگیری علم قضاوت با توجه شرایط کنونی در جامعه تکلیف شرعی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با دعوت از روحانیون ومبلغان استان خوزستان جهت ورود در عرصه قضاوت تصریح کرد: یکی از شئون مهم روحانیت،حکمیت، اصلاح ذات البین و رفع اختلاف بین مردم است.

امام جمعه اهواز با اشاره به نیاز دستگاه قضای استان خوزستان به قاضی ابراز داشت: باتوجه به وضعیت خاص آب و هوا یاستان خوزستان، کمتر کسی که در مسند قضاوت، سکونت در این استان را قبول می کند.

استاد درس فقه و اصول خاطر نشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با مسؤولان قضا مقرر گردیدکه ازاستان خوزستان قاضی تربیت شود تا با توجه به آشنایی با فرهنگ مردم از عادت مردم این استان را بشناسند.

وی قدم گذاشتن قشر روحانیت در عرصه تحصیل علم قضا را با توجه به نیازهای کنونی، مهم و اثر گذار دانست و گفت: در این راه خیر دنیا و آخرت نهفته است؛ چرا که خدمتی بزرگ به استان است و امیدوارم که شما عزیزان از این موضوع استقبال کرده و آن را تبلیغ کنید.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به کمبود شدید قاضی در استان خوزستان نسبت به دیگر استان های دیگر خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط خاص فرهنگی و اقتصادی نیاز استان به قاضی چند برابر استان های دیگر است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با مسؤولان قوه قضاییه ابراز داشت: صحبت‌هایی با مسؤولان دستگاه قضا صورت گرفته است و طلابی که جهت تحصیل در عرصه قضاوت منصوب می شوند، مقید باشندکه در استان خوزستان قضاوت کنند و در کنار کار خود، به کار تبلیغی نیز بپردازند.

گفتنی است، قبل از سخنان آیت الله موسوی جزایری، امام جمعه اهواز حجت الاسلام بهرام پور مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز به بیان سخنانی پرداخت./9464/پ202/س

ارسال نظرات