۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۴۹۷۹۷
با پیام آیت‌الله سبحانی؛

نخستین همایش بزرگداشت امامزادگان استان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش بزرگداشت امامزادگان استان قم در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
همايش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش بزرگداشت امامزادگان استان قم صبح امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این همایش که با حضور علما و مبلغان حوزه علمیه قم برگزار شد پیام حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید به این همایش از سوی حجت‌الاسلام شیری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم قرائت شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم در این همایش طی سخنانی بر ضرورت احیای فرهنگی امکان مقدسه و بقاع متبرکه تأکید کرد و گفت: باید در اماکن مقدسه به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که با آن برخورد سیاحتی و تفریحی نشود.
وی با اشاره به آفت‌های تهدید کننده بقاع متبرکه، ابراز کرد: یکی از آفت‌های مهم این است که این اماکن مقدس به استراحتگاه و امور رفاهی تبدیل شوند که باید با برنامه ریزی مسؤولان و اقدامات فرهنگی این مشکل برطرف شود.
حجت‌‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگر سخنرانان این همایش بود، وی با اشاره به حضور گسترده مردم برای زیارت امامزادگان، گفت: مردم حضور پررنگی در جوار مرقد امامزادگان دارند و این امر در حکومت‌هایی که از نعمت اهل بیت(ع) محروم هستند، دیده نمی‌شود.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رواج برخی از انحرافات در آداب زیارت، ابراز کرد: در اسلام بر زیارت اهل قبور و بستگان تأکید شده و به طریق اولی این امر شامل اهل بیت(ع) می‌شود؛ امام هادی(ع) به فردی پول دادند تا به زیارت امام حسین(ع) برود و برای ایشان نیز دعا کند.
حجت‌الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به آفت‌های پیش روی اماکن مقدسه و بقاع متبرکه، گفت: مطرح شدن خرافات در این اماکن زمینه انحراف را فراهم می‌کند و دشمنان برای ضربه زدن به اعتقادات مردم به دنبال جایگزین کردن بدل به جای اصل هستند؛ باید با برخی از سنت‌های غلط گذشته مقابله کرد هرچند کار بسیار دشواری است.
حجت‌الاسلام شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این همایش گفت: با ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم، سادات فراوانی به شهر مقدس قم مهاجرت کردند و به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام ناب کمک کردند.
گفتنی است، در این همایش کلیپی از سخنان مراجع تقلید درباره اهمیت و جایگاه ویژه امامزادگان پخش شد./927/پ202/پ
ارسال نظرات