۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۴۹۸۰۳
رییس شورای فرهنگی زنان و خانواده:

جلوی فعالیت مراکز تنظیم خانواده گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کاهش روز افزون جمعیت کشور را بحرانی بزرگ دانست و خواستار جلوگیری از فعالیت مراکز تنظیم خانواده در کشور شد.
دکتر کبري خزعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کبری خزعلی رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده کشور، ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، کاهش روز افزون جمعیت را بحران بزرگی دانست و اظهار داشت: طی 60 سال گذشته با هدایت سازمان ملل و آمریکا سیاست کاهش جمعیت کشور ما را هدف خود قرار داده است.

 

وی افزود: با ادامه این روند در 30 سال آینده اکثر جمعیت کشور پیر خواهند بود و با توجه به درصد بالای مرگ و میر احتمال انقراص نسل نیز وجود دارد و مسلما این قضیه موجب کاهش جمعیت مسلمانان و شیعیان می شود؛ بنابراین باید کاری کنیم ملت ما بیدار شوند و بدانند که در چه شرایطی قرار گرفته ایم.


رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، مبارزه با کاهش چشمگیر جمعیت در شرایط کنونی را وظیفه شرعی و انقلابی هر فرد دانست و گفت: باید همه تلاش کنند تا این بحران جمعیتی که ناشی از القای مدرنیته غربی است حل شود.

 

خزعلی ازدواج دیرهنگام جوانان را یکی از عوارض القائات فرهنگی غرب دانست و تصریح کرد: امروزه بیشتر دختران می خواهند تحصیلات عالیه داشته و به لحاظ اقتصادی مستقل باشند به همین دلیل بنیان خانواده متزلزل شده و آمار طلاق بالا رفته است.


وی یکی از راه های مبارزه با بحران جمعیت را جلوگیری از فعالیت مراکز تنظیم خانواده عنوان کرد و گفت: در شهرهای بزرگ بسیاری از این مراکز به اسم کنترل سلامت کودک و مادر همچنان به کارهای خود ادامه می دهند، این مراکز تنها نام شان تغییر کرده است، اما عملا همان سیاست کاهش جمعیت را ترویج می کنند.

 

رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص، ابراز داشت: با وجود توصیه اکید ایشان برای عبور از این بحران، حمایت لازم از جانب علما و مراجع صورت نگرفته تا مردم احساس خطر کنند و این کار را وظیفه شرعی خود بدانند.


خزعلی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مسؤولان باید برای جبران این گناه و خطای بزرگ خود تلاش کنند و با تواضع تمام خودشان نیز از مردم عذر خواهی کردند؛ این در حالی بود که متخصصان متعهد و مؤمن افزایش جمعیت را در یک مقطع زمانی بسیار هولناک توصیف کرده و از ایشان خواسته بودند که اجازه دهند برای مدتی کوتاه سیاست کاهش جمعیت را در پیش گیرند اما این کار تا به امروز ادامه پیدا کرد./928/پ202/ج

ارسال نظرات