۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۴۹۸۰۹
نماینده ولی فقیه در زنجان:

اقتصاد مقاومتی راه عبور از گردنه تحریم‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی استفاده و تحریم‌های دشمنان را همچون گذشته خنثی کرد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره شرکت خدمات بازرگانی منطقه 14 با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به‌معنای مصرف بهینه از ذخایر و ثروت‌های ملی در جهت خودکفایی است.

 

وی با اشاره به این‌که مطالبات ولی فقیه در عرصه‌های اقتصادی در سالیان گذشته به صورت واضح و مشخص تکلیف مسؤولان نظام را معین کرده است، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی توجه به بخش خصوصی، مدیریت مصرف، کاهش وابستگی به نفت، استفاده از زمان و استفاده درست از امکانات ضروری است.

 

امام جمعه زنجان تحریم‌های دشمنان را فرصتی برای خودکفایی و عدم وابستگی به استعمارگران و مستکبران شرق و غرب دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی لازمه مقابله با تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی دشمنان است،در شرایطی که کشور با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن رو‌به‌رو است، نیازمند همت همه جانبه مردم و مسؤولان هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که یافتن راهکاری مناسب برای پیش روی در شرایط سخت تحریم‌ها و گره گشایی از مشکلات بخش تولید و صنعت لازمه تعالی و پیشرفت نظام است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی استفاده و تحریم‌های دشمنان را همچون گذشته خنثی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان توسعه بخش کشاورزی را یکی از راهکارهای رهایی از اقتصاد تک محصولی دانست و اظهار داشت: با وجود توانمندی‌‌های بالقوه موجود در زنجان، انتظار داریم بخش کشاورزی و غله این استان به عنوان یکی از قطب‌های تولید کشور مطرح شود.

 

وی در پایان با بیان این‌که ارتقای کیفی تولیدات کشاورزی به ویژه گندم و جلوگیری از ضایع شدن این محصول در مراحل تولید آرد ضرورتی مهم محسوب می شود، گفت: رسانه‌های مکتوب، مجازی و صدا و سیما نیز مسؤولیت دارند در ترویج فرهنگ مصرف بهینه از آرد و نان گام‌های اساسی بردارند.

 

همچنین رسول منصوری سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شرکت در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: با اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها در میزان مصرف گندم در استان سی درصد صرفه جویی شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات