۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۹۸۷۰
استاندار خوزستان:

4 میلیون نفر در خوزستان ضریح امام حسین را زیارت کردند

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان با بیان این که حدود 4 میلیون نفر در خوزستان، ضریح امام حسین(ع) را زیارت کردند، ابراز داشت: متوسط حرکت کاروان سفینه النجاه در خوزستان در هر ساعت یک کیلومتر بود.
سيد جعفر حجازي ، استاندار خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان شب گذشته در آیین اختتامیه هشتمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان به فعالیت های قرآنی در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: گسترش برنامه های قرآنی در تمامی سطوح حرفه ای، عمومی، آموزشی و ارتقای سطح معلمان و مربیان به گونه ای که بسیاری از جامعه را در برگیرد از مهم ترین فعالیت های قرآنی است.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت فراهم کردن زیر ساخت های مناسب جهت اجرای برنامه های قرآنی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان با فعال کردن شورای قرآنی، سعی در ساماندهی فعالیت های قرآنی داشتیم که خوشبختانه به نتایج مثبتی نیز دست یافتیم.

وی عدم وجود بانک اطلاعاتی از اقشار مختلف جامعه قرآنی را از مشکلات موجود دانست و افزود: در سال های جاری حدود سه هزار معلم آموزش و پرورش به عنوان مربی قرآن آمورش دیدند و در مقطع دبستان  اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی در این زمینه کردند.

حجازی از انجام برنامه‌ریزی هایی مختلف برای ساماندهی و حمایت از قاریان حرفه ای و نیمه  حرفه ای برای شرکت در مسابقات ملی و بین المللی خبر داد.

استاندار خوزستان با بیان این که دیگر شاهد برخی فعالیت های موازی در حوزه قرآن در استان خوزستان نیستیم، ابراز داشت: هماهنگی های لازم میان سازمان های مختلف از جمله ارشاد اسلامی، اوقاف، هماهنگی تبلیغات و بسیج ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره ارادت مردم خوزستان نسبت به ضریح امام حسین(ع) تصریح کرد: شور و اشتیاق مردم نسبت به خاندان اهل بیت نشان دهنده تأثیرگذاری قرآن در جامعه است.

حجازی استقبال بی نظیر مردم خوزستان از کاروان سفینه النجاه را باعث ایجاد جلوه های بی نظیر از عشق مردم عنوان کرد و افزود: فضای معنوی حاکم در خوزستان تأثیر گرفته از فعالیت های قرآنی و فرهنگی است که در مساجد و در سطح جامعه صورت می گیرد.

استاندار خوزستان با بیان این که حدود 4 میلیون نفر در خوزستان، ضریح امام حسین(ع) را زیارت کردند، ابراز داشت: متوسط  حرکت کاروان سفینه النجاه در خوزستان در هر ساعت یک کیلومتر بود.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: این حرکت فرهنگی بزرگ دشمنان اسلام در خوزستان را سال ها به عقب پرتاب کرد.

حجازی با اشاره به پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات مدهامتان در خوزستان ابراز داشت: با توجه به همسایگی استان خوزستان با کشور های عربی می توان در آینده ای نزدیک شاهد بین المللی شدن این مسابقات باشیم./9464/پ203/س

ارسال نظرات