۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۴۹۸۷۹
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

جریان شیطانی بازیگر توطئه‌ها در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میاندوآب گفت: اتفاقات رخ‌داده در سوریه مقابله جبهه مقاومت‌اسلامی و شیطان است که در حال خودنمایی است.
حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، خطیب جمعه میاندوآب و مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه میاندوآب اظهار داشت: حق‌الناس یکی از مسائل مهم در دنیای اسلام است که باید مردم در شرایط کنونی بیش از پیش به آن توجه داشته باشند.

 

وی افزود: تعامل اصولی و بر اساس آموزه‌های دینی یکی از نکات مهم در رعایت حق‌الناس است که مردم در صورت برخورداری از آن می‌توانند راه درست اسلام را در پیش گرفته و به آن عمل کنند.

 

امام جمعه میاندوآب در بخشی از خطبه اول نماز جمعه تصریح کرد: اگر افرادی دچار انحراف در جامعه هستند باید از روش‌های اسلامی و تأکید شده در اسلام با آن‌ها رفتار شود نه این‌که هر فردی به دلخواه خود و بر اساس ضوابط خود با این افراد رفتار کند تا در آینده مشکلاتی برای جامعه اسلامی پیش آید.

 

وی همچنین ابراز داشت: راهنمایی گمراهان در برابر انحراف از خط مستقیم اسلام باید در رأس امور قرار گیرد تا به این ترتیب شاهد هدایت تمام افراد جامعه به سوی مسیر حق باشیم.

 

حجت‌الاسلام قهرمانی در خطبه دوم نماز جمعه نیز با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام گفت: بحث‌های امروز که در گستره جهانی بر ضد اسلام و مسلمانان زده می‌شود نمادی از کفر غرب و ایادی استکبار است که باید از سوی مسلمانان و طرفداران ادیان الهی پاسخ داده شود.

 

وی حوادث غزه را سرمشقی برای همه آزادی خواهان جهان دانست و اذعان داشت: این حوادث تنها به اذن الهی و برابر لطف خداوند رخ داده و هیچ قدرتی یارای مقابله با ادیان الهی و طرفداران این ادیان را نخواهد داشت.

 

امام جمعه میاندوآب در ادامه خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی هر روز بیش از گذشته در بین مردم جهان گسترش یافته است؛ بنابراین باید راه برای حضور هرچه بهتر مسلمانان در میدان حق طلبی باز شده و مسیر برای حرکت مردمی هموار شود.

 

وی اتفاقات سوریه را نیز یکی دیگر از صحنه‌های مهم رویارویی جبهه اسلام و کفر نام برد و اظهار داشت: سوریه در حال حاضر نقطه مقابله و رویارویی جبهه اسلام با کافران و شیاطین است.

 

حجت الاسلام قهرمانی در پایان گفت: حمایت مسلمانان و طرفداران ادیان آسمانی از چنین جنبش‌هایی می‌تواند راهی برای ارتقای آگاهی مردم سوریه و در نتیجه پیروزی مجدد اسلام در برابر کفر و نفاق باشد./936/پ202/س

ارسال نظرات