۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۴۹۸۸۰
امام جمعه زنجان:

وحدت حوزه و دانشگاه در آرمان و هدف تجلی یابد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: حوزه علمیه تأمین کننده نیازهای دینی و دانشگاه پاسخگوی مطالبات و مقتضیات فنی و تکنولوژیکی کشور است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: شهید آیت الله مفتح با احساس تکلیف، بصیرت و شناسایی خلاء علمی موجود در فغضای دانشگاهی کشور وارد عرصه‌ای برای تعامل و همگرایی بیشتر حوزه و دانشگاه شدند.

 

وی طرح وحدت میان حوزه و دانشگاه را فرصتی برای مقابله با سودجویی دشمنان انقلاب اسلامی از سوی شهید مفتح دانست و خاطرنشان کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حوزه‌های علمیه تبدیل به دانشگاه و یا دانشگاه ها تبدیل به حوزه شوند، وحدت در آرمان، وحدت و تعالی نظام اسلامی مورد نظر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه مرکزی برای شناسایی نیازها معرفتی و تولید اندیشه و علوم فقهی جامعه اسلامی است، تصریح کرد:حوزه علمیه تأمین کننده نیازهای دینی و دانشگاه پاسخگوی مطالبات و مقتضیات فنی و تکنولوژیکی کشور است، در حقیقت حضور هر یک از این مراکز علمی برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی ضروری است.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از توطئه‌های دیرین دشمنان بدبینی دانشگاهیان نسبت به حوزویان و نگرش غلط حوزه نسبت به دانشگاه است، افزود: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب در تلاش برای متزلزل ساختن رابطه میان حوزه و دانشگاه و ایجاد اختلاف میان این دو نهاد بودند که با هوشیاری امام راحل و مجاهدت شهیدانی چون مفتح این فتنه دشمن نیز نقش بر آب شده است.

 

امام جمعه زنجان مهم‌ترین رسالت حوزه و دانشگاه را پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: دغدغه نظام اسلامی از فارغ التحصیلان دانشگاهی تأمین نیازهای صنعتی و فنی، خدمت به مردم و حفظ استقلال کشور است، همان گونه که از حوزویان انتظار می رود نیازهای فقهی مردم، پاسخگویی به شبهات و سوق دادن جامعه به سوی تعالی را بر عهده داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکار دومین پهباد فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: آن زمانی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آن جمله تاریخی را فرمود؛ آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، امروز پس از سال ها هنوز شاهد تعبیر این سخن حکیمانه در داخل و خارج از کشور هستیم.

 

وی با بیان این‌که شکار دو پهباد آمریکایی، توانست ابهت پوشالی این دولت مستکبر را در هم ریزد، گفت: آمریکا سال‌هاست که نتوانسته در مقابل عزم و اراده آهنین ملت مسلمان ایران کاری از پیش ببرد، هم اکنون با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب، دولت هنوز شاهد تقلای غرب و آمریکا برای مذاکره با ایران هستیم.

 

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به بخش‌های از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اساتید، نخبگان و دانشمندان کشورهای اسلامی در جریان چهارمین همایش بین المللی بیداری اسلامی اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی این سخنان ارزشمند در 11 محور دستورالعملی کارآمد برای موفقیت تمامی انقلاب های اسلامی منطقه ارایه کردند./935/پ201/س

ارسال نظرات