۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۴۹۸۸۳
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌غربی:

وقف ترازوی سنجش ایمان مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف آذربایجان‌غربی با اشاره به سنت حسنه وقف به عنوان یکی از دستورات مؤکد دین اسلام گفت: امام حسین(ع) با وقف جان، مال، فرزندان و اموال خود در راه خدا سبب پایداری دین شد.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف اذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از ارومیه، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ارومیه اظهار داشت: حضور شما مردم نمازگزار در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه موجب خشم و هراس دشمنان دین است و ناخرسندی و یأس آن‌ها را بیشتر می‌کند.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در تأکید بر اقامه نماز جمعه گفت: به هنگام اقامه نماز جمعه معامله و خرید و فروش خود را رها کنید، بازارها را تعطیل کنید و در نماز جمعه حضور یابید که در غیر اینصورت معامله‌های شما برکت نخواهد داشت"

 

وی با بیان این که پیامبر گرانقدر اسلام(ص) پس از ورود به مدینه ابتدا نمازجمعه را برپا داشتند، افزود: اگر ما مسلمانان صحن‌های نمازجمعه را از دست بدهیم دشمن آن را به دست گرفته و روز به روز در تخریب دین اسلام تلاش می‌کند.

 

وی نماز جمعه را مکان مهمی برای بررسی و تحلیل مسائل سیاسی و روز دانست و افزود: مسلمانان با حضور دشمن‌شکن خود در آیین نمازجمعه از رسیدن دشمنان به آمال پلیدشان جلوگیری می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام مصائبی با اشاره به سنت حسنه وقف به عنوان یکی از دستورات مؤکد دین اسلام، گفت: امام حسین(ع) بزرگ‌ترین واقف در دین اسلام است چرا که با وقف جان، مال، فرزندان و اموال خود در راه خدا موجب پایداری دین شد.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌غربی با بیان این که وقف ماندگارترین باقیات‌الصالحات برای هر انسانی است، خاطرنشان کرد: وقف ترازوی سنجش ایمان مسلمانان است و هرکس که بتواند در راه ترویج دین اسلام بکوشد و برای مسجد، تحصیل، چاپ قرآن و برپاداشتن مجالس عزاداری اباعبدالله‌الحسین اموال، منازل و مغازه‌های خود را وقف کند از جایگاهی بزرگ در نزد خداوند بهره‌مند می‌شود./936/پ203/س

ارسال نظرات