۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۴۹۹۵۴

فراخوان عمومی ارسال آثار به سومین همایش «مردم سالاری دینی»

خبرگزاری رسا - معاون پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: قبل از برگزاری اجلاسیه سومین همایش «مردم سالاری دینی» سعی داریم با برگزاری پیش‌همایش‌ها، فضای علوم انسانی کشور را به سمت نظریه مردم سالاری دینی معطوف کنیم.
سومين همايش نظريه «مردم سالاري ديني»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سید مجید امامی، معاون پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی پیش از ظهر امروز بیست و پنجم آذرماه در نشست خبری سومین همایش نظریه «مردم سالاری دینی» با تأکید بر این که تعصب این پژوهشگاه بر نظریه مردم سالاری دینی به‌دلیل برون‌دادهای عملی آن در اداره جامعه است اظهار داشت: اگر ما معتقد هستیم پس از انقلاب اسلامی تفاوت عمده‌ای در اداره امور اجتماعی، سیاسی و حتی معیشتی جامعه اتفاق افتاد، در نتیجه این تحول باید دارای یک نظریه و الگوی خاص باشد.

وی نظریه «مردم سالاری دینی» را دارای دو شأن محض و سیاستی عنوان کرد و گفت: نظریه دموکراسی در غرب دارای یک شأن محض است که از آن می‌توان انواع و اقسام مدل‌های اداره جامعه را استخراج کرد.

معاون پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان این‌که مردم سالاری دینی نظریه‌ای است که از آن در اداره جامعه استفاده می‌شود ابراز داشت: ما معتقد هستیم مبانی هستی‌شناسی و انسان‌شناسی مستقل از غرب در اختیار داریم.

دکتر امامی تصریح کرد: درست است که شأن سیاستی نظریه مردم سالاری دینی بیشتر جنبه نرم‌افزاری دارد اما از این نظریه می‌توان به‌طور دقیق الگوها و ساختارهای سیاسی، امنیتی، فرهنگی، قضایی و حتی سیاست‌گذاری‌های سلامت را استخراج کرد و همچنین نظریه مردم سالاری دینی با نظام‌سازی ارتباط دارد.

وی با اشاره به این‌که امیدوار هستیم مقالات ارسال شده به دبیرخانه در آستانه برگزاری همایش در یک کتاب چاپ شود عنوان داشت: نخبگان و فرهیختگان باید به اقتضائات نگارش مقاله توجه کنند زیرا شورای علمی همایش در این راستا سخت‌گیری زیادی دارد.

معاون پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در تبیین علت سخت‌گیری شورای علمی همایش در تأیید مقالات ابراز داشت: مقالات ارسالی به همایش باید قابلیت ترجمه و ارائه به جوامع دیگر را داشته ‌باشند.

دکتر امامی عنوان داشت: برای نگارش مقاله به نخبگان سفارش داده‌ایم و به پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها فراخوان‌های محدود و فراخوان عمومی را از طریق رسانه‌ها اعلام کرده‌ایم.  

معاون پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: فرصت ارزیابی و تراز سنجی مقالات دو ماه است و اصل اجلاسیه همایش در هفته اول اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: قبل از برگزاری اصل اجلاسیه سعی داریم با برگزاری پیش‌همایش‌ها، فضای علوم انسانی کشور را به سمت نظریه مردم سالاری دینی معطوف کنیم./956/پ202/ص

 

 

 

ارسال نظرات