۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۴۹۹۵۷
اختصاصی رسا؛

تشرف یک مسیحی به دین اسلام و انتخاب نام حسین

خبرگزاری رسا ـ یکی از مسیحیان مقیم شهر ارومیه با حضور در بیت حجت الاسلام والمسلمین حسنی و قرائت شهادتین به دین مبین اسلام تشرف یافت.
تشرف به اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آقای آرا عزیزیانس، یکی از مسیحیان مقیم شهر ارومیه امروز با حضور در بیت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با قرائت شهادتین به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گروید.

 

عزیزیانس تشرف به اسلام و انتخاب مذهب شیعه را تأثیرپذیری از عزادارای های امام حسین(ع) دانست و گفت: مشاهده مردم عزادار در ایام محرم که با شکوه هر چه تمام به سوگواری در معابر و خیابان ها می پرداختند، مجذوب چنین عشق و ارادت به امام و پیشوای شیعیان شدم.

 

وی خاطرنشان کرد: مشاهده این عزاداری ها زمینه فکری لازم برای مطالعه درخصوص اسلام به ویژه مکتب تشیع را فراهم کرد تا این‌که با یکی از عزاداران آشنا شدم و به همراه وی به دفتر امام جمعه آمدم تا شیعه شدن خود را اظهار کنم.

 

عزیزیانس با تأکید بر این‌که با انتخاب نام مبارک امام حسین(ع) برای خود به دنبال ادامه راه و هدف آن پیشوای بزرگ جهان اسلام هستم، گفت: امیدواریم با تشرف به اسلام و آشنایی با آموزه‎‌های الهی و نجات‌بخش این دین سعادت‌بخش مسیر صحیح زندگی را بپیمایم.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، امام جمعه ارومیه در سخنانی با تقدیر از اقدام ارزشمند حسین عزیزیانس خاطرنشان کرد: شکوه عزاداری‌ها و سوگواری‌های ایام محرم در رثای سرور و سالار شهیدان دل هر عاشق و دلسوخته‌ای را نسبت به حقایق روشن می کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات