۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۴۹۹۷۶
امام جمعه زنجان:

غرب به دنبال تحریف تمدن ایرانی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: امروز غرب خود با بهره‌مندی از آموزه های اسلام و تمدن شرق توانسته به فناوری‌های نوین دست یابد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در مراسم آغاز پخش 20 ساعته رادیو زنجان با تأکید بر گسترش رسانه‌های دیداری و شنیداری برای مقابله با توطئه‌های رسانه‌ای غرب اظهار داشت: استکبار جهانی به کمک امپراطوری رسانه‌ای خود به دنبال استحاله فرهنگی ملت‌های مسلمان است.

 

وی با بیان این‌که دشمنان برای براندازی نظام اسلامی ابتدا نسبت به بی‌هویتی و تحریف تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی ملت ایران روی آورده است، خاطرنشان کرد: به گواه تاریخ با ورود اسلام به ایران، غنای فرهنگی کشور ارتقا یافت، در حقیقت معارف عالی و الهی اسلام مکمل فرهنگی غنی ملت ایران بوده است.

 

امام جمعه زنجان با تأکید بر این‌که اصرار رسانه‌های غربی بر معرفی اسلام به‌عنوان عامل عقب‌ماندگی مسلمانان تصریح کرد: عامل عقب ماندگی کشورهای اسلامی خود مسلمانان هستند که از معارف الهی و تعالی‌بخش اسلام فاصله گرفته‌اند، امروز غرب خود با بهره‌مندی از آموزه های اسلام و تمدن شرق توانسته به فناوری‌های نوین دست یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تصریح کرد: غرب در شرایطی به دنبال تحریف تمدن ایرانی اسلامی و هویت ملت‌های مسلمان است که خود از بی‌ریشه‌گی و بی‌هویتی رنج می برد، در حقیقت هویت اصلی کشورهای سلطه‌گر غربی با تفکر استعمار و استثمار شناخته شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدام ارزشمند صدا و سیمای مرکز استان زنجان در راه اندازی رادیو 20 ساعته زنجان اظهار داشت: باید سعی شود ضمن توجه به محتوا در تولیدات رسانه‌ای، نسبت به نیاز مخاطبان شناخت و در مسیر پاسخگویی به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برداشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان مهمترین رکن پس از آموزش را فرهنگ‏سازی دانست و افزود: رادیو به‌عنوان سهلالوصول ترین رسانه می تواند در ترویج سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید رهبر انقلاب در جریان سفر به استان خراسان شمالی بوده است، اقدامات ارزشمندی داشته باشد.

 

همچنین ابوالفضل معصومیفر، مدیرکل صدای استانهای سازمان صدا و سیما در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: رادیو رسانه لحظهها و دقایق و همواره به عنوان رسانه‌ای تعاملی شناخته شده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات