۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۴۹۹۸۵
فرماندار سابق آرکانزاس آمریکا:

جدایی دین از سیاست سبب کشتار در مدارس آمریکاست

خبرگزاری رسا ـ فرماندار سابق ایالت آرکانزاس آمریکا با انتقاد از جدایی دین و سیاست در این کشور، نبود دین را باعث کشتار در مدارس آمریکا عنوان کرد.
تيراندازي آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری هالیوود ریپورتر، مایک هوکابی فرماندار سابق ایالت آرکانزاس و خبرنگار فعلی شبکه فاکس نیوز در انتقاد به حادثه روز جمعه تیراندازی در یکی از مدارس ابتدایی آمریکا، نبود دین را عامل اصلی اینگونه حوادث عنوان کرد.


هوکابی که در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه فاکس نیوز حاضر شده بود جدایی دین از سیاست را عامل افزایش خشونت ها در مدارس دانست.


وی گفت: ما از خود می پرسیم چرا در مدارس آمریکا اینقدر خشونت وجود دارد در حالی که به طور سیستماتیک خدا را از مدارس حذف کرده ایم. در این صورت چرا ما باید از این که مدارس به محلی برای کشت و کشتار تبدیل شده اند تعجب کنیم؟ چون ما مدارس را تبدیل به محلی کرده ایم که نمی خواهیم در آنجا در مورد ابدیت، زندگی و معنای مسؤولیت و مسؤولیت پذیری صحبت کنیم. نمی خواهیم در این مورد صحبت کنیم که ما فقط در برابر پلیس پاسخگو نیستیم، بلکه بالاخره باید روزی در برابر خدا نیز قرار بگیریم و پاسخگو باشیم. اگر ما به چنین چیزی اعتقاد نداشته باشیم، طبیعی است که از ارتکاب چنین جنایاتی ترسی هم نداریم.


به نوشته روزنامه هافینگتون پست این اولین بار نیست که هوکابی چنین اظهاراتی در مورد جامعه رو به سقوط آمریکا بیان می کند.


وی در ماه جولای نیز در مصاحبه ای گفته بود: مشکل ما در آمریکا ارتکاب جنایت نیست، مشکل ما اسلحه و تجاوز به حقوق سایرین نیست. مشکل ما ارتکاب گناه است. چون ما خدا را از مدارس آمریکا، از جامعه آمریکا و از صحبت های روزمره مردم عوام و حتی نظامی حذف کرده ایم نباید از چنین بلاهایی که به سرمان می آید تعجب کنیم. 


گفتنی است در حادثه تیراندازی در یکی از مدارس ابتدایی آمریکا که روز جمعه رخ داد 26 نفر از جمله 20 کودک به وسیله یک جوان 20ساله کشته شدند. مادر این جوان نیز که از جمله کشته شدگان بود معلم همین مدرسه بود./990/ب901/ک

 

ارسال نظرات