۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۵۰۰۰۸
با محوریت سبک زندگی اسلامی؛

همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده، 27 آذر با رویکرد به سبک زندگی اسلامی و دینی در تبریز برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام عباس زاده، مسؤول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر اسلامي تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس عباس زاده، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دبیر همایش راهبردی اندیشه زن و خانواده، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده، 27 آذر در تبریز برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که این همایش به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی و با همکاری نهادهای رهبری در دانشگاه‌های استان یزد، خوزستان و سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد، گفت: بیش از 30 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که به دلیل محدودیت زمانی تنها سه مقاله به صورت سخنرانی ارایه خواهد شد.

 

حجت الاسلام عباس زاده با بیان این‌که یکی از اهداف برگزاری این همایش توجه به سبک زندگی اسلامی و جایگاه زن و خانواده در آموزه‌های دین مبین اسلام است، گفت: این همایش همچنین به دنبال واکاوی مسأله عدلت جنسیتی است، منظور از عدالت جنسیتی، تساوی زن و مرد نیست؛ بلکه رعایت تناسب ها و استحقاق ها بوده و تنها در هر آنچه که به انسانیت مربوط است، مرد و زن در آن برابرند.

 

به گفته وی کبری خزعلی، رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و رییس مرکز امور پژوهش های بانوان مجلس، به عنوان سخنران اصلی این همایش دعوت شده و استادان دانشکده الهیات و علوم اسلامی، روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز به سؤالات مطرح شده پاسخ خواهند داد.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به سبک زندگی اسلامی در جریان سفر به استان خراسان شمالی اظهار داشت: عالی‌ترین و زیباترین جایگاه زن و خانواده تنها در مبانی عالی اسلام و مکتب تشیع ترسیم شده است.

 

وی با تأکید بر این‌که بزرگ ترین ظلم بر زن، معلول فراموشی زن بودن زن است، تصریح کرد: هدف اسلام نجات زن از این ظلم ها است، اسلام می خواهد نه ظلم دیروز و نه ظلم امروز بر زن روا شود، در حقیقت زن از دیدگاه اسلام زینت خانواده است و دوست داشتن همسر معیار ایمان مردان و خدمت به همسر در خانه معیار ارزش مرد دانسته شده است.

 

دبیر همایش راهبردی اندیشه زن و خانواده با اشاره به این‌که یکی از محورهای مهم این همایش توجه دادن جامعه به جایگاه مهم خانواده و زن است، گفت: در این همایش یک روزه به بررسی مسائلی چون اشتغال زنان، نقش زنان خانه‌دار، نقش زن در تربیت فرزندان، دیدگاه دیگر مکاتب به زن و ... پرداخته می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات