۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۵۰۰۹۱
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

فاصله طلاب و دانشجویان برخاسته از تفکر التقاطی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه عامل اصلی در پویایی، تعالی و حرکت رو به جلوی نظام اسلامی ایران خواهد بود.
حجت‌الاسلام علي انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در نشست نکوداشت یاد و خاطره شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه که در تالار استانداری با حضور مدیران حوزوی و دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت وحدت و هم‌اندیشی صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه در جهت تعالی نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

 

وی با اشاره به این‌که وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه عامل اصلی در پویایی، تعالی و حرکت رو به جلوی نظام اسلامی ایران خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمنان سال‌ها است با درک حقیقت و نتیجه مطلوب وحدت حوزه و دانشگاه یکی از برنامه‌ها و ترفندهای ضداسلامی خود را بر تفرقه میان دانشگاهیان و حوزویان تمرکز کرده‌اند.

 

امام جمعه جلفا تصریح کرد: جدایی میان دانشجو و طلبه آروزی دیرین دشمنان و از اهداف بلند‌مدت نظام سلطه است، بی‌تردید دشمن از چنین فاصله‌ای استقبال کرده و همواره به دنبال حاکمیت چنین تفکر ضاله و التقاطی در جامعه اسلامی ایران است، چرا که اگر وحدت حقیقی محقق شود، تمام منافع دشمنان در جهان اسلام به خطر می‌افتد.

 

حجت الاسلام انتظاری با تشریح اصول و مبانی وحدت حوزه و دانشگاه از دیدگاه امام راحل، مقام معظم رهبری و اندیشمندان برجسته حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه نه تنها از لحاظ معنوی برای جامعه مفید است بلکه عامل اصلی در سعادت کشور در تمام ابعاد خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این‌که هم حوزه و هم دانشگاه هر یک نقشی راهبری در نظام بر عهده دارند، گفت: دانشگاه‌ها باید در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری به حدی از تعالی برسند که خود تولیدکننده علم و دانش بوده و از این مسیر به تولید ثروت کمک کنند، ضمن این‌که این دانش‌افزایی و تولید علم بایستی در کنار توجه به مبانی معنوی اسلام باشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که علم بدون معرفت و شریعت فایده‌ای به حال بشریت نخواهد داشت، گفت: علم واقعی برقرارکننده ارتباط بین انسان و خالق حقیقی است، علمی که بدون توجه به منشأ فیض الهی باشد برای رفاه حال بشر و استفاده از امکانات مادی جهان مؤثر نخواهد بود.

 

حجت الاسلام انتظاری در پایان زمان شناسی را لازمه نقش آفرینی حوزه و دانشگاه دانست و افزود: هر نوع رفتار، گفتار و تعاملی که موجب ایجاد فاصله، تفرقه و سوء استفاده دشمنان باشد، آب به آسیاب دشمن ریختن است، دانشجو و طلبه امروز رسالتی خطیر در همگرایی ملی و اسلامی بر عهده دارند./935/پ202/س

ارسال نظرات