۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۵۰۱۲۰
از سوی معاونت تهذیب استان تهران برگزار می‌شود؛

کارگاه تلبس ویژه طلاب تهرانی با موضوع جامعه و روحانیت

خبرگزاری رسا ـ کارگاه تلبس ویژه طلاب تهرانی با موضوع جامعه و روحانیت از سوی معاونت تهذیب استان تهران برگزار می‌شود.
مراسم عمامه گذاري طلاب تهران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین گودرزی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران از برگزاری دوره تلبس برای طلاب این استان خبر داد و گفت: معاونت تهذیب حوزه علمیه استان در راستای مصوبه 745 شورای عالی حوزه مبنی بر برگزاری دوره تلبس و صدور مجوز برای برگزیدگان شرکت‌کننده در دوره، اقدام به برگزاری کارگاه تلبس در سطح طلاب حوزه‌های علمیه این استان کرده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران با بیان این‌که کارگاه آموزشی با دو محور اصلی «جامعه و روحانیت» و «روش بیان احکام» برگزار می‌شود ابراز داشت: این کارگاه از سوی دو استاد برجسته و توانای حوزه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام گودرزی خواستار شرکت طلابی که شرایط لازم جهت تلبس را کسب کرده‌اند در کارگاه تلبس شد و اظهار داشت: طلاب بر اساس مصوبه ذکر شده جهت ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت باید در این دوره‌ها شرکت کنند و برای هر کدام مجوزی صادر شود.

حجت‌الاسلام گودرزی در ادامه با اشاره به شرایط طلاب شرکت‌کننده در این کارگاه یادآور شد: در این کارگاه طلابی که در معاونت تهذیب استان مصاحبه تلبس انجام داده‌اند اما هنوز مجوز تلبس را نگرفته، طلابی که پرونده تلبس را تشکیل داده‌اند و طلابی که قصد دارند به زودی لباس روحانیت به تن کنند از صلاحیت شرکت در این کارگاه آموزشی برخوردار هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران با اشاره به این‌که تاکنون بیش از 140 نفر در این کارگاه ثبت نام کرده‌اند تأکید کرد: طلاب متقاضی شرکت در این کارگاه بزرگ تا بیست و ششم آذر ماه برای ثبت نام مهلت دارند.

وی افزود: براساس برنامه اعلام شده حجت‌الاسلام مهاجری در این کارگاه به تبیین و توضیح روش بیان احکام مورد نیاز، احکام عملی و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به محور جامعه و روحانیت و آداب تلبس روحانیت خواهند پرداخت.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران در پایان ابراز داشت: کارگاه آموزشی تلبس روز پنج شنبه سی‌ام آذرماه در فرهنگسرای خاوران با حضور طلاب برگزار می‌شود./993/د102/پ

ارسال نظرات