۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۵۰۱۶۵
آیت‌الله ممدوحی:

دوری حوزه و دانشگاه آسیب های جدی متوجه نظام می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار ایجاد رابطه قوی علمی میان حوزه و دانشگاه شد و گفت: باید همچون شهید مفتح و شهید مطهری هم به وحدت حوزه و دانشگاه و هم به ایجاد رابطه قوی علمی و انتقال علوم حوزوی به دانشگاه توجه کرد.
آيت الله ممدوحي
آیت‌الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی شهید مفتح پرداخت و گفت: شهید مفتح مجاهد، با فضیلت و از مدرسان به نام حوزه و انسانی آگاه به وظایف خود بود، دشمن نیز همیشه از خدمت گذارانی که در نظام اسلامی مؤثر بوده و مردم نیز از آنها تأثیر می‌پذیرند، خشمگین می‌شود.
وی با بیان این‌که دشمن فکر می‌کرد با ترور خدمت گذاران نظام خدشه‌ای در روند رو به رشد ملت ایجاد می‌شود، ابراز کرد: دشمنان مشاهده کردند که با شهادت خدمت گذاران نظام نه تنها قدرت نظام تضعیف نشد بلکه مردم با قدرت بیشتری از آرمان‌های والای انقلاب حمایت کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: شهیدان انقلاب اسلامی هم در زمان حضور خود به انقلاب اسلامی خدمت و هم با اهدای خون خود پایه‌های نظام اسلامی را مستحکم کردند.
آیت‌الله ممدوحی خواستار ایجاد رابطه قوی علمی میان حوزه و دانشگاه شد و گفت: برخی آمدند دانشگاه را شبیه حوزه کنند اما حوزه را شبیه دانشگاه کردند؛ باید همچون شهید مفتح و شهید مطهری هم به وحدت حوزه و دانشگاه و هم به ایجاد رابطه قوی علمی و انتقال علوم حوزوی به دانشگاه توجه کرد.
وی در ادامه بر ضرورت وحدت میان حوزه و دانشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: دوری این دو نهاد آسیب‌های جدی را متوجه نظام اسلامی می‌کند.
آیت‌الله ممدوحی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تحول علوم انسانی بر پایه آموزه های اسلامی، گفت: حوزه و دانشگاه نقش اساسی در پیشبرد این فرموده مقام معظم رهبری دارند؛ علوم انسانی از اصول اسلامی است اما امروز متأسفانه این علوم به دست دشمنان افتاده است؛ در اوائل انقلاب اسلامی عده‌ای به دنبال اسلامی کردن این علوم بودند اما برخی با آنها مخالفت کردند./927/ت302/ج
ارسال نظرات