۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۵۰۱۹۶

خطیب جمعه هفوف عربستان به سه سال حبس محکوم شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه هفوف عربستان که از امضای تعهدنامه ممنوعیت اقامه نماز جمعه خودداری کرده بود به سه سال حبس و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.
شيخ توفيق العامر خطيب جمعه الاحساء عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، حجت الاسلام شیخ توفیق العامر، خطیب جمعه هفوف عربستان که بیش از یکسال و نیم بدون محاکمه زندانی است به سه سال حبس محکوم شد.

 

وی که تنها به دلیل درخواست اصلاحات سیاسی و برپایی نظام پادشاهی مشروطه بازداشت شده بود به سه سال حبس، ممنوعیت خروج از کشور به مدت 5 سال و ممنوعیت ایراد سخنرانی پس از آزادی محکوم شد.

 

این در حالیست که وی قرار بود در روزهای گذشته از زندان آزاد شود، اما این موضوع به دلیل خودداری از امضای تعهدنامه ممنوعیت امامت نماز جمعه، لغو شد و دادگاه آل سعود نیز این حکم ظالمانه را علیه وی صادر کرد.

 

صادق الجبران، وکیل مدافع خطیب جمعه هفوف با اعلام خبر صدور حکم علیه شیخ توفیق العامر، تاکید کرد که به این حکم اعتراض خواهد کرد.

 

گفتنی است شیخ توفیق العامر، رمضان دو سال پیش تنها به دلیل مطالبه اصلاحات سیاسی و تغییر نظام کنونی عربستان به نظام پادشاهی مشروطه، آزادی دینی، توقف تبعیض مذهبی و احترام به حقوق بشر از سوی نظام آل سعود بازداشت شد.

 

خطیب جمعه هفوف عربستان از مفسران برجسته عربستان به شمار می آید و برنامه های مختلف تفسیری را در شبکه های ماهواره ای اجرا می کرد.

 

وی که در ماه مبارک رمضان دو سال پیش در هنگام بازگشت از مسجد توسط نیروهای امنیتی عربستان دستگیر شده بود، سرانجام روز بیستم مرداد در دادگاه حاضر یافت تا تفهیم اتهام شود که با 10 اتهام مواجه شد.

 

انتقاد شدید از نظام، عقب مانده خواندن شیوه حکومت آل سعود، بازگشت از حکم ولی امر، دعوت به تغییر سیاسی، برانگیختن احساسات شهروندان برای تغییر نظام، انتقاد شدید از علمای افراطی و ضربه زدن به نظام عمومی کشور مبتنی بر توحید و مخالفت شرک، انتقاد از هیأت کبار العلما، جمع آوری کمک های مردمی و گفتن اذان به شیوه شیعیان، 10 اتهامی است که به سوی شیخ توفیق العامر متوجه شده بود./980/ب902/ک

ارسال نظرات