۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۵۰۲۱۴

برگزیدگان جشنواره طلبه آسمانی معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ اسامی برگزیدگان جشنواره بین المللی «طلبه آسمانی» امروز در مشهد اعلام شد.
طلبه آسماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جشنواره بین المللی «طلبه آسمانی» صبح امروز با قرائت پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 

بر اساس این گزارش، در بخشی از پیام حضرت آیت الله جوادی آملی آمده است: «قرب الی الله مهمترین هدف انسان در سیر الی الله می باشد و لازم است در این مسیر منزلت اولیه حقیقت انسان که همان روح خدایی اوست شناخته شود.

برای آسمانی شدن و در راه نیل به قرب الهی و بازگشت به اصل خود گام هایی را باید طی نمود که فهم و شناخت عبودیت به عنوان هدف خلقت، برخورداری از نشاط و تلاش علمی ـ پژوهشی به منظور رفع حجب ظلمانی ونورانی، عمل به واجبات و ترک معاصی، مداومت برنافله شب، داشتن طهارت دائم، انس با قرآن، تلاش برای هدایت انسان ها و رهایی از وادی تحیر، مداومت بر عرض طاعت و تبعیت از حضرات معصومین(ع) و تحصیل فضایل از آن جمله به شمار می رود و ثمره شیرین طی این گام ها همانا انقطاع از خلق و اتصال به مقام قرب الهی است.»

 

این گزارش حاکی است، در این مراسم که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان همراه بود، از احمد منتظری مقدم از تهران با مقاله «طلبه آرمانی»، محمد اسماعیل زاده از قم با مقاله «بایسته های طلاب در تحقق همبستگی و جلوگیری از گسست اجتماعی»و زهره نعمتی نژاد با پایان نامه مسؤولیت ها و وظایف طلبگی به ترتیب به عنوان رتبه های اول تا سوم بخش علمی با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و کارت هدیه تقدیر شد.

 

همچنین، محمد رضا دائمی نژاد از شیراز در بخش فیلمنامه، نجمه قاین آبادی از همدان در بخش عکس و پوستر، وجیهه کلیدری از مشهد در بخش شعر و متن ادبی، هما سعادتی از طرقبه در بخش داستان نویسی، مهدی حافظی در بخش طراحی و گرافیک و بهزاد صبوری در بخش وبلاگ از مشهد به عنوان برگزیدگان بخش هنری معرفی و تقدیر شدند.

 

این گزارش می افزاید در بخش بین الملل نیز دکتر سیداحمد توانا٬ از اسپانیا(مادرید)٬ حیدر اسماعیل از دانمارک(کوپنهاک) و سیدزهیر مجاهد از افغانستان به ترتیب در بخش های علمی و هنری رتبه های نخست این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

 

لازم به ذکر است این جشنواره خردادماه سال جاری با موضوع بایسته های علمی، اخلاقی و اجتماعی طلاب از سوی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد اعلام شده بود./930/پ202/ب

ارسال نظرات