۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۵۰۲۶۶
امام جمعه موقت زنجان:

جدایی میان علم و دین تفکر القائی غرب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه زنجان گفت: جدایی میان علم و دین تفکر القائی منحرفی است که سالیان دراز استکبار جهانی به دنبال ترویج آن بوده است.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام منصور فرجی، امام جمعه موقت زنجان امروز در همایش گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در زنجان با اشاره به این‌که وحدت این دو نهاد علمی در جهت مخالف منافع غرب در ممالک اسلامی قرار دارد، اظهار داشت: امروز نیازمند توجه عملی و کاربردی به مقوله وحدت حوزه و دانشگاه به دور از شعارزدگی هستیم.

 

وی مسؤولیت حوزه و دانشگاه در قبال یکدیگر را بسیار خطیر و حساس دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری جهان اسلام به طلاب و روحانیان فاضل و متقی نیاز دارد؛ باید حوزه های علمیه پاسخگوی مطالبات و خواسته‌های قشر جوان و تحصیل‌کرده جامعه باشند.

 

حجت الاسلام فرجی تصریح کرد: از سوی دیگر دانشگاهیان نیز باید در تولید علم و جنبش نرم افزاری نقش محوری داشته باشند، امروز در حوزه های مختلف از جمله تحول در علوم انسانی نیازمند گرایش دانشگاهیان به مبانی فقهی و دینی حوزه هستیم، حوزه و دانشگاه هر دو لازم و ملزوم همدیگرند و حقیقتاً نه حوزه از دانشگاه و نه دانشگاه از حوزه غنی و بی‌نیاز است.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه زنجان با اشاره به ترویج اندیشه های سکولاریستی در فضاهای آموزشی کشور از سوی رسانه های غربی تصریح کرد: دانش منهای معنویت و معنویت بدون دانش خطرناک است؛ غرب سال های متمادی برای سکولار نشان دادن علم و نهادینه سازی جدایی علم و دین از یکدیگر تلاش کرده است.

 

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به تبلیغات سوء گسترده علیه قشر دانشجو و طلبه در فضاهای آموزشی حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مشکل اصلی اسلام از ابتدا نفاق و دو دستگی بوده است، تعامل و هم اندیشی حوزویان و دانشگاهیان در راستای تحقق رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب گره‌های کور در نظام آموزشی کشور را رفع خواهد کرد.

 

وی با تأکید بر این‌که حوزه باید پشتیبان دانشگاه و دانشگاه نیز پشتیبان حوزه باشد، گفت: حضور اساتید برجسته حوزوی در سطح دانشگاه ها و بهره گیری دانشگاهیان از آخرین مباحثات علمی حوزویان فرصت مناسبی برای حرکت بدنه علمی کشور برای تحقق وحدت واقعی میان حوزه و دانشگاه بوده است.

 

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر این‌که موفقیت دانشمندان جهان اسلام متکی به بهره گیری از معارف دینی بوده است، گفت: جدایی میان علم و دین تفکر القائی منحرفی است که سالیان دراز استکبار جهانی به دنبال ترویج آن بوده است، رواج این تفکر سمی برای عدم تحقق وحدت حوزه و دانشگاه است./935/پ203/ب

ارسال نظرات