۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۵۰۲۸۱
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

تنها افتخارم روضه خوانی برای اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اهمیت عزاداری و روضه امام حسین(ع) به ویژه برای مبلغان دینی، گفت: قدر حضورتان در این آستان را بدانید، پس از سال ها تحصیل در حوزه و دانشگاه، تنها به روضه خوان بودن خود می توانم افتخار کنم.
اصحاب الحسين حجت الاسلام آقاتهراني همايش اصحاب الحسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم اختتامیه طرح «اصحاب الحسین» در قالب همایش و شب شعر، شب گذشته با حضور گسترده طلاب، فضلا، اساتید و مبلغان حوزه و اعضای هیئات مذهبی در محل تالار همایش های آستان قدس حرم مطهر واقع در باب الجواد(ع) برگزار شد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، به اهمیت عزاداری و روضه امام حسین(ع) به ویژه برای مبلغان دینی اشاره کرد و خطاب به همه افرادی که به نوعی در دستگاه امام حسین(ع) خدمتگزاری می کنند، گفت: قدر حضورتان در این آستان را بدانید، بنده پس از سال ها تحصیل در حوزه و دانشگاه تنها به روضه خوان بودن خود می توانم افتخار کنم.

 

وی بیان داشت: وقتی شعری گفتید، روضه ای خواندید، کتابی نوشتید یا امور دیگری برای ائمه اطهار(ع) و یا حتی اصحاب الحسین(ع) انجام دادید، استغفار هم داشته باشید چرا که ما قطعا نمی توانیم آن طور که باید حق مطلب را ادا کنیم.

 

نویسنده کتاب «یاران شیدایی» در خصوص معرفت امام، تصریح کرد: همه مردم شامل ولایت عامه امام هستند اما آن ها که قدر این ولایت را بدانند، وارد ساحت دیگری به نام ولایت خاصه می شوند و مورد نظر خاص امام واقع می شوند و این نظر خاص، موجب کمال و خدایی شدن انسان می شود.

 

نماینده مردم تهران با اشاره به آیه شریفه « واصطنعتک لنفسی..»، ادامه داد: زمانی که انسان خدایی شد، خداوند او را برای خودش می سازد.

 

وی ابراز داشت: یاران اباعبدالله(ع) خود حضرت را می دیدند و درک می کردند و این که انسان بتواند امام خود را درک کند، جایگاه کمی نیست، کاش ما هم مورد نظر امام زمان(عج) واقع شده و بتوانیم حضرت را درک کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی یاداور شد: آرزوی هزار بار مردن و زنده شدن در رکاب حضرت سیدالشهدا(ع)، حاصل همین درک حقیقی و معرفت امام است.

 

بر اساس این گزارش، در ادامه مراسم، همزمان با ورود پیکر پاک دو شهید گمنام، فضایی پرشور و معنوی بر مجلس حاکم شده و شعرای برجسته آیینی از جمله مجاهدی(پروانه)، مؤید و برقعی به مرثیه خوانی پرداختند.

 

همچنین در پایان مراسم، کتاب «اصحاب الحسین» با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی رونمایی شد.

 

این کتاب، مجموعه ای مستند و معتبر با رعایت اجمال مطالب در خصوص معرفی شهدای کربلا و نیز حاوی 1100 بیت شعر از شاعر برجسته آیینی، محمد سهرابی در خصوص اصحاب الحسین(ع) برای استفاده مداحان است.

 

گفتنی است در این مراسم همچنین به سه نفر از شرکت کنندگان در طرح قرائت زیارت عاشورای روزانه «اصحاب الحسین»، به قید قرعه کمک هزینه سفر کربلا اهدا شد./930/پ202/ب

 

ارسال نظرات