۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۵۰۲۸۳
معاون وزیر علوم:

جدایی حوزه و دانشگاه یکی از مصداق های بارز جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری، با بیان این که جدایی حوزه و دانشگاه فتنه بزرگ و یکی از مصداق های بارز جنگ نرم دشمنان است، گفت: تنها روشی که به صورت همه جانبه می توان از آن برای غلبه بر دشمنان در جبهه جنگ نرم استفاده کرد، وحدت حوزه و دانشگاه است.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، خواجه‌سروی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه بیرجند با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه از نیازهای اساسی جامعه علمی امروز کشور است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب وحدت در رویه علمی کشور شده و پژوهشگران را در ارائه نظریات ماندگار در زمینه های مختلف راهنمایی می کند.

 

وی وحدت حوزه و دانشگاه را از مهم‌ترین پیام‌های شهادت دکتر مفتح عنوان کرد و گفت: مهم ترین رسالت حوزه و دانشگاه در حال حاضر تربیت انسان‌های متعهد و متخصص بر اساس و حدت است.

 

خواجه‌سروی با بیان این که وجود دانشمند غیر متعهد از نظر اخلاقی برای جامعه خطرناک است، گفت: وقایع اخیرآمریکا نتیجه مستقیم نبود تعهد دینی در متخصصان است و اگر در جامعه ما هم این تعهد ایجاد نشود به چنین سرنوشتی گرفتار خواهیم شد.

 

وی با بیان این که تاکنون اقدامات فراوانی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه انجام شده است، گفت: این اقدامات کافی نیست و اساتید حوزه و دانشگاه باید سخنان مقام معظم رهبری را در این زمینه نقشه راه خویش قرار دهند.

 

خواجه سروی با بیان این که جدایی حوزه و دانشگاه فتنه بزرگ و یکی از مصداق های بارز جنگ نرم دشمنان است، گفت: تنها روشی که به صورت همه جانبه می توان از آن برای غلبه بر دشمنان در جبهه جنگ نرم استفاده کرد، وحدت حوزه و دانشگاه است.

 

وی از تدوین قوانینی برای وحدت حوزه و دانشگاه خبرداد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه محدود به یک روز نیست و دانشجویان و طلاب به صورت مدوام باید در این زمینه از مسؤولان مطالبه گری داشته باشند.

 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با اشاره به مصادیق وحدت، یادآور شد: اسلامی کردن دانشگاه ها یکی از مصداق های وحدت حوزه و دانشگاه است.

 

گفتنی است، معاون وزیر علوم در پایان جلسه به سؤالات دانشجویان و طلاب در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه پاسخ داد./932/پ202/پ

ارسال نظرات