۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۵۰۲۸۴
در حوزه علمیه خواهران بیرجند؛

کرسی آزاد اندیشی با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با بیان این که ایجاد فاصله میان حوزه و دانشگاه از توطئه های قدیم استکبار جهانی در جهان اسلام است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مانند یک واکسن از فتنه پیشگیری کرده و جامعه را در برابر جنگ نرم دشمنان واکسینه می کند.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی اسدالهی، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم کرسی آزاد اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که در حوزه علمیه خواهران بیرجند برگزار شد، با بیان این که تاکنون اقدامات فراوانی برای وحدت حوزه و دانشگاه انجام شده است، گفت: این برنامه ها به دلیل این که مستمر نبوده، نتوانسته اثر چندانی داشته باشد.

 

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت فرهنگی علوم در جامعه است، گفت: تا زمانی که وحدت کامل حوزه و دانشگاه صورت نگیرد، نمی‌توانیم شاهد پیشرفت علمی کشور در همه ابعاد باشیم، وحدت حوزه و دانشگاه یعنی تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در جامعه که این به معنای دست یابی به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن حوزه و دانشگاه نیست، بلکه به معنای این است که این دو نهاد سعی کنند کار یکدیگر را تکمیل کرده و نقاط ضعف یکدیگر را جبران کنند.

 

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه در صورت تحقق، یکی از شاهکارهای بزرگ در حوزه علمی جهان است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه تأمین کننده سعادت دنیا و آخرت انسان است.

 

حجت الاسلام اسدالهی با بیان این که ایجاد فاصله میان حوزه و دانشگاه از توطئه های قدیم استکبار جهانی در جهان اسلام است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مانند یک واکسن از فتنه پیشگیری کرده و جامعه را در برابر جنگ نرم دشمنان واکسینه می کند.

 

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه نقطه عطفی در تاریخ معاصر است که می تواند جهان اسلام را به دوران تمدن طلایی آن باز گرداند.

 

وی تأکید کرد: تأسیس حوزه ها در کنار دانشگاه و یا تأسیس دانشگاه در کنار حوزه و استفاده از اساتید مشترک نیز یکی از مهم ترین اقداماتی است که می تواند نقش مهمی در ایجاد ارتباط میان حوزه و دانشگاه داشته باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: ایجاد دروس مشترک در حوزه و دانشگاه یکی از اقداماتی است که فاصله میان حوزه و دانشگاه را کوتاه می کند.

 

وی در پایان ضمن پاسخ به سؤالات طلاب، گفت: حوزه و دانشگاه پل ارتباطی محافل علمی کشور به محافل جهانی علم است./932/پ202/پ

ارسال نظرات