۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۵۰۳۰۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت بصیرت حسینی مهمترین رویکرد شعر عاشورایی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید شاعران از کلمات و خطبه های امام حسین (ع) در قالب شعر استفاده کنند، ادامه داد: مرثیه خوانی ابا عبدالله(ع) باید به صورت دل انگیز منتقل شود که این خود می تواند اثر گزار باشد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار اعضای نخستین همایش ملی شعر عاشورایی در گرگان گفت: برخی از اشعار عاشورایی در شأن اباعبدالله الحسین (ع) نیستند و باید حذف شوند از این رو تحول در شعر عاشورایی ضرورت دارد.

 

وی افزود: برخی دیگر از این اشعار به رغم خوب بودن یا فقط به مصیبت و حادثه جانسوز عاشورا می پردازند و یا در قالب برخی از سبک ها و با استفاده از برخی کلمات بیان می شوند که فقط برای شعرا قابل فهم هستند.

 

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این که شعر عاشورایی باید به گونه ای بیان شود که هم برای فرد بی سواد و هم برای استاد دانشگاه قابل فهم باشد، گفت: با زبان شعر خیلی خوب می توان حادثه عاشورا را تبیین و به توده ها و اقشار مختلف مردم منتقل کرد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری پیوند ناگسستنی شیعیان با عاشورا، تاکیدات پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت علی (ع) و سایر ائمه(ع) قبل و بعد از این واقعه، بیان کلمات سیدالشهداء در قالب شعر و تاکید بر رعایت اخلاقیات در جامعه با زبان شعر را از دیگر دلایل خود در خصوص پیشنهاد برگزاری همایش شعر عاشورایی برشمرد.

 

وی با بیان این که با بیانات امام حسین(ع) بهتر می توان پی به شخصیت آن حضرت برد، خاطرنشان کرد: سخنان آن حضرت در میدان وسیع ذوق شاعر بیشتر پرورانده می شوند و بهتر به دل می نشینند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که مرثیه سرایان و یا شاعران اهل بیت(ع) از یک جایگاه مهمی در نزد اهل بیت (ع) برخوردارند، افزود: شاعران باید به سمتی حرکت کنند و به گونه ای شعر بسرایند که مورد قبول امام زمان (عج) باشد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که باید شاعران از کلمات و خطبه های امام حسین (ع) در قالب شعر استفاده کنند که این می تواند بسیار تاثیرگزار باشد، ادامه داد: مرثیه خوانی ابا عبدالله(ع) باید به صورت دل انگیز منتقل شود که خود این می تواند اثر گزار باشد.
 
 
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که حادثه عاشورا و قیام کربلا جریانی بود که اسلام را احیا و زنده کرد و ما باید از عزاداری ها و مراسمی که به این مناسبت ها برگزار می کنیم، مراقبت و مواظبت کنیم، گفت: باید چراغ هدایت و کشتی نجات بودن امام حسین (ع) را برای این زندگی زیر سوال نبریم و نگذاریم که تاریخ عاشورا تحریف شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات