۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۵۰۳۲۷
مدیر حوزه علمیه ارومیه:

دشمن به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پی برده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خان‌بابایی با بیان این‌که دشمن قصد دارد وحدت حوزه و دانشگاه را با القائات غلط و انحرافی از بین ببرد، گفت: تحقق وحدت واقعی میان حوزه و دانشگاه لازمه رسیدن به حد ایده آل و مورد انتظار مقام معظم رهبری است.
همايش وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش بزرگداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه امروز با حضور جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه امام خمینی(ره) و حوزه علمیه خواهران الزهرا و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام خان‌بابایی، مدیر حوزه علمیه ارومیه در سخنانی اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو بال تعالی کشور هستند و بدون توجه به نقش و جایگاه این دو نهاد نمی توان به اوج آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های الهی مدنظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید.

 

وی وحدت بین حوزه و دانشگاه را به معنای بهره‌مندی هر یک از این دو نهاد از تفکرات دینی همدیگر برای تعالی نظام دانست و گفت: تحقق وحدت واقعی میان حوزه و دانشگاه لازمه رسیدن به حد ایده آل و مورد انتظار مقام معظم رهبری است، از این رو دشمنان هیچگاه راضی به تعامل میان این دو نهاد نبوده‌اند.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به این که دشمن قصد دارد وحدت حوزه و دانشگاه را با القائات غلط و انحرافی از بین ببرد، خاطرنشان کرد: دشمن به اهمیت این مسأله پی برده که اتحاد میان اندیشمندان حوزه و دانشگاه به معنای پیشرفت ایران اسلامی از همه جهات به ویژه علم و فرهنگ است، از این رو دشمن از هیچ توطئه ای فروگذار نخواهد بود.

 

همچنین حجت الاسلام صاحب الزمانی، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداون متعال در قرآن می فرماید؛ « اقیموا الدین و لا تفرقوا » همه باید به مضمون این آیه عمل کنیم چرا که این آیه حکم اش و دستورش عمومی است و تمام ملت ها را شامل می شود و باید اتحاد حوزه و دانشگاه بر اساس این آیه تنظیم شود.

 

امام جمعه موقت ارومیه در ادامه به این گفته امام که فرمود؛ هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید، اشاره کرد و گفت: شیطان دشمن ماست و ما باید فریادهایمان را بر سر شیطان بکشیم، منظور از شیطان، جن نیست آمریکا به گفته امام راحل شیطان بزرگ است و این شیطان هیچ گاه از توطئه علیه اسلام دست بر نخواهد داشت.

 

همچنین علیرضا نجف پور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: دشمنان کوته فکر و کوته بین اسلام خیال می کردند که با ترور شهید مفتح و دیگر اندیشمندان حوزه و دانشگاه می توانند وحدت این دو نهاد علمی را از بین می برند، اما رهبر کبیر انقلاب اسلامی از این فرصت استفاده کردند و این روز را به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.

 

وی وحدت حوزه و دانشگاه از دیدگاه امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی را وحدتی بیش از وضعیت موجود دانست و افزود: اتحاد این دو نهاد دشمنان اسلام را ناامید می کند، در حقیقت با وحدت حوزه و دانشگاه می توانیم به آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر عزیزمان برسیم./935/پ203/ب

ارسال نظرات