۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۵۰۳۶۰

چند خبر کوتاه از جنوب غرب

خبرگزاری رسا ـ آغاز فعالیت رسمی سازمان بسیج رسانه در استان بوشهر، برگزاری 50 گفتمان دینی به مناسبت 9 دی در لرستان و اجرای تعزیه‌ عاشورایی پرسه در طف در دزفول از مهمترین عناوین چند خبر کوتاه از جنوب غرب هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، فتح الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، در آیین معرفی مسؤول سازمان بسیج رسانه این استان، به نقش حساس و مهم رسانه ها در اجتماع و لزوم تشکیل سازمانی با عنوان بسیج رسانه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بسیج رسانه به عنوان یکی از اقشار تخصصی بسیج در استان بوشهر آغاز به کار کرده که به یقین مایه برکات بسیاری خواهد بود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به لزوم استفاده از نیروهای جوان در بدنه مدیریتی مجموعه سپاه و بسیج افزود: این رویکرد را در دستور کار خود قرار داده و در بخش های مختلف از نیروهای جوان و متخصص استفاده کرده که نتایج مثبت آن را به مشاهده کرده ایم.

وی ابراز امیدوری کرد: در سازمان بسیج رسانه استان نیز شاهد پاسخ مثبت به اعتماد خود باشیم و بتوانیم در آینده ای نزدیک ثمرات این تصمیم مهم را دریابیم.

گفتنی است در این مراسم عبدالله نجفی طی حکمی از سوی فرمانده سپاه امام صادق(ع) به عنوان مسؤول سازمان بسیج رسانه سپاه استان معرفی شد.

برگزاری 50 گفتمان دینی به مناسبت 9 دی در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اردشیر ویس کرمی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری  50 گفتمان دینی به مناسبت 9 دی ماه در مدارس و مساجد این استان خبر داد افزود: این گفتمان ها به مناسبت نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت اسلامی با ولایت و اهمیت آن در تاریخ انتخابات ایران اسلامی به‌عنوان مصداق عینی ولایتمداری مردم برگزار خواهد شد.

ویس کرمی افزود: واکاوی و بررسی علل و عوامل این حماسه بزرگ برای نسل جوان و نوجوان جامعه امری ضروری و لازم به نظر می رسد.

وی یکی از اقدام های این اداره را استمرار ارتباط چهره به چهره با دانش‌آموزان و قشر جوان و نوجوان جامعه و اولویت دادن به بررسی و پاسخگویی شبهات و جریان‌شناسی مسائل و حوادث با محورهای مختلف دانست.

کارشناس امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در پایان سخنان خود تصریح کرد: باتوجه به فصل امتحانات مدارس در دی‌ماه این گفتمان‌ها در اواخر آذر ماه برگزار خواهند شد.

اجرای تعزیه‌ عاشورایی پرسه در طف در دزفول 

غلامعلی تاج، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اظهار داشت: تعزیه «پرسه در طف» کاری از گروه نمایش چهره است که به مناسبت فرارسیدن ماه صفر از دوشنبه، 27 آذرماه در مجتمع فرهنگی، سینمایی دزفول به روی صحنه رفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول خاطر نشان کرد: این نمایش به نویسندگی مهدی‌پور رضائیان از نویسندگان برجسته‌ کشور و کارگردانی مولا یکتا مهر تولید شد.

وی اظهار داشت: علی خواجوئی، مولا یکتا مهر،‌ مسعود طالبی،‌ ابراهیم نصرالهی، محمد شهروزیان،‌ رضا نورآبادی،‌ هادی یوسف‌زاده، لیدا پورسجادی،‌ زینب محتشم، مرضیه ابراهیمی و مهلا یکتامهر، حمید نورآبادی، رضا چراغ‌چشم و افتخاری از دیگر عوامل نمایش «پرسه در طف» هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: موضوع تعزیه برگرفته از زیارت نامه عاشورا و بیانگر واقعه‌ای بود که در آن به معرفی افرادی پرداخت که در به وجود آوردن واقعه عاشورا نقش داشتند.

برپایی همایش‌های شعر آئینی در کانون‌های هنری مساجد گتوند 

حامد عبداللهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، از برپایی همایش‌های شعر آئینی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گتوند با همکاری کانون ‌های مساجد و انجمن شعر این شهرستان خبر داد.

عبداللهی در ادامه اظهار داشت: با توجه به شکل‌‌گیری گروه ‌های تعزیه در شهرستان گتوند و به منظور جذب بیشتر جوانان و نوجوانان هنرمند به برنامه‌های تعزیه و تعزیه‌خوانی و هدایت آنها به اجرای برنامه‌های آئینی و مذهبی، 5 گروه تعزیه این شهرستان در همایشی تقدیر شدند.

وی با تأکید بر ضرورت جذب هنرمندان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ابراز داشت: در نشست تخصصی که با مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گتوند برگزار شد، ‌مقرر شد کانون‌های مساجد به شناسایی شاعران جهت معرفی شاعران به انجمن شعر اقدام کنند.

 عبداللهی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان کانون‌های مساجد و انجمن شعر خبر داد و افزود: از دیگر برنامه‌های این اداره، برگزاری جشنواره قرآنی است که در آن انجمن‌های خوشنویسان، هنرهای تجسمی،‌ فیلم و عکس و فعالان عرصه قرآنی مشارکت خواهند داشت./9464/د101/ب

ارسال نظرات