۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۵۰۳۶۹
نماینده خبرگان رهبری:

مرزبندی میان اقوام از نظر اسلام بی معنا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: بر اساس تعالیم الهی دین مبین اسلام و آیات قرآنی مرزبندی های مذهبی یا نژادی بی معنی است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روز گذشته در همایش « اقوام و زبان مادری » در مشگین شهر به تشریح دیدگاه مبانی عالی اسلام و آیات قرآنی نسبت به مسأله قومیت‌گرایی پرداخت و اظهار داشت: بسیاری از جنگ ها و خونریزی های که در طول تاریخ صورت گرفته نتیجه مرزبندی های مذهبی یا نژادی بوده است.

 

وی با تأکید بر این‌که بر اساس تعالیم الهی دین مبین اسلام و آیات قرآنی مرزبندی های مذهبی یا نژادی بی معنی است، تصریح کرد: از منظر اسلام ملاک برتری افراد بر یکدیگر تنها تقوا و خداگرایی است، بر خلاف آنچه که مکاتب الحادی و لیبرالیستی غرب بر آن تأکید دارند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمنان اسلام در طول سالیان متمادی به دنبال راه‌اندازی شیعه‌کشی و مسلمان‌کشی در ممالک اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: فتنه‌های دشمن با هدف کشتار مسلمانان به دست مسلمانان بوده است، در حقیقت استکبار غرب با تفرقه میان شیعه و سنی، عرب و عجم و ترک و فارس به دنبال اهداف شوم تجزیه‌طلبانه خود بوده است.

 

وی با تأکید بر این‌که ایده امت واحده را اسلام به سراسر دنیا اعلام کرده است، تصریح کرد: فلسفه بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار بخشی از هویت شیعیان هستند، بایستی با تأکید بر مشترکات و هویت اصیل دینی خود توطئه‌های روزافزون و تفرقه‌افکنانه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که پایه های هویت ملی کشور بر مبنای پایه های هویت بومی استوار شده است، افزود: برای احیای زبان و گویش های محلی باید تلاش شود، در حقیقت برخی از مطالبات به‌حق قومی در کشور نباید به مسأله امنیتی تبدیل شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین و تشریح عوامل تاثیرگذار در شکل گیری هویت ملی پرداخت و اظهار داشت: نژاد، دین، فرهنگ، مذهب، آداب و رسوم، زادگاه و عوامل سیاسی، تاریخی، اقتصادی و میراث گذشتگان از جمله عوامل تأثیرگذار در هویت ملی هر کشور محسوب می شوند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که توجه به مکتب ایرانی اسلامی و سبک زندگی دینی مهمترین مسأله در احیای هویت ملی ملت ایران است، تصریح کرد: نباید با پیروی کورکورانه از فرهنگ منحط و فاسد وارداتی غرب، هویت اصیل ایرانی اسلامی خود را خدشه دار کنیم.

 

گفتنی است، در ادامه این همایش، نشست پرسش و پاسخ برگزار شد و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به سؤالات متعدد شرکت کنندگان پاسخ داد./935/پ203/ب

ارسال نظرات