۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۵۰۳۷۹
عضو جامعه مدرسین:

حوزه و دانشگاه از تجارب ارزنده یکدیگر به خوبی استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمن از وحدت حوزه و دانشگاه وحشت دارد، گفت: دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا قشر حوزوی و دانشگاهی را از هم جدا کند چون می‌داند با وحدت این دو ضربات فراوانی خواهد خورد.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني مدير حوزه علميه همدان
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: مسأله وحدت حوزه و دانشگاه همیشه مورد توجه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده و هر فردی که دلسوز نظام اسلامی است باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.  
وی با بیان این‌که وحدت در همه زمینه‌ها برای ملت اسلامی کار ساز است، ابراز کرد: قرآن نیز به مسأله وحدت و مذمت تفرقه تأکید فراوان کرده است، اما وحدت حوزه و دانشگاه سرنوشت ساز است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.
مدیر حوزه علمیه همدان ادامه داد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو راهنمای فکری جامعه مطرح هستند و با توجه به این که اسلام ضامن سعادت دنیا و آخرت است این دو نهاد باید مکمل یکدیگر باشند و کشور را به سوی تعالی و پیشرفت رهنمون کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی سعادت جامعه را در گرو وحدت حوزه و دانشگاه دانست و ابراز کرد: نقاط قوتی همچون مسائل معنوی و اسوه‌های اخلاق و معنویت که در حوزه علمیه وجود دارد باید مورد توجه دانشگاهیان قرار گیرد و از سویی دیگر نیز حوزویان در مسائل تجربی و پیشرفت‌های علمی از تجارب دانشگاهیان استفاده کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های علمای برجسته اسلام همچون شهید آیت‌الله مفتح آن بدبینی که در گذشته میان حوزه و دانشگاه وجود داشت، برطرف شده است.
وی با بیان این‌که دشمن از وحدت حوزه و دانشگاه وحشت دارد، اظهار کرد: دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا قشر حوزوی و دانشگاهی را از هم جدا کند چون می‌داند با وحدت این دو ضربات فراوانی خواهد خورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در پایان ابراز کرد: امروز همه باید بر نقاط قوتی که در نظام وجود دارد پافشاری کنند تا اسلام بیش از گذشته به جهان معرفی شود و در این مسیر نقش حوزه و دانشگاه کلیدی است./927/ت302/ج
ارسال نظرات