۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۵۰۴۱۱
آیت‌الله مکارم شیرازی در واکنش به کشتار دانش‌آموزان آمریکایی:

کسانی که قدرت تأمین امنیت کشور خود را ندارند نمی‌توانند داعیه‌دار اداره جهان باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که امروز آمریکا کانون نا امنی در جهان است، گفت: کسانی که نمی توانند امنیت کشور خود را تأمین کنند چگونه داعیه اداره جهان را در سر می‌پرورانند.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم، با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) بر ضرورت آینده نگری در زندگی بشری تأکید کرد و گفت: تفریط در کارها و عدم دوراندیشی موجب حسرت در آینده می‌شود.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که آینده نگری در زندگی اجتماعی و سیاسی امری لازم است، از عملکرد برخی از مسؤولان انتقاد کرد و ابراز داشت: برخی فقط امروز مردم را می‌بینند و برای آینده آنها برنامه ریزی نمی‌کنند.
این مرجع تقلید ادامه داد: نباید برای رضایت مردم مصرف گرایی را ترویج کنیم و به گونه‌ای برنامه ریزی نشود که از نسل‌های آینده غفلت کنیم، در دنیای امروز نباید برای تأمین منافع خود صنایع را به قیمت آلودگی هوا پیش ببریم.
وی در ادامه با اشاره به کشتار وحشیانه اخیر دانش آموزان در آمریکا، به عوامل وقوع این حوادث پرداخت و اظهار کرد: یکی از عوامل وقوع چنین حوادثی فراوانی سلاح در آمریکا است و این امر سبب شده که چنین فجایعی در آمریکا فراوان اتفاق بیفتد.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که امروز آمریکا کانون نا امنی در جهان است،  تصریح کرد: کسانی که نمی توانند امنیت کشور خود را تأمین کنند چگونه داعیه اداره جهان را در سر می‌پرورانند.
این مرجع تقلید بیان داشت: سران آمریکا وقتی چنین اتفاقاتی در کشورشان پیش می‌آید، بیماری روانی را بهانه می‌کنند و با هماهنگی به رسانه‌ها بر این فجایع سرپوش می‌گذارند.
وی با بیان این‌که کارخانه‌های سلاح سازی آمریکا در دست ثروتمندان این کشور است، گفت: سران آمریکایی جان مردم را فدای منافع مادی کارخانه‌های اسلحه سازی خود می‌کنند و قانون گذاران آمریکایی چون با پول سرمایه‌داران سر کاره آمده‌‌اند جرأت مقابله با آنها را ندارند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی فیلم‌های خشن هالیوودی را از دیگر عوامل کشتار در آمریکا عنوان کرد و ابراز داشت: وقتی کودکان آدم کشی آسان را در فیلم‌های سینمایی مشاهده می کنند جای تعجب ندارد که دست به چنین رفتاری بزنند.
این مرجع تقلید ضعف مبانی مذهبی و توجه به مادی گرایی را از دیگر عوامل خشونت در آمریکا ذکر کرد و گفت: توجه به مادیگرایی، مذهب را در این کشور تضعیف کرده؛ چرا این اتفاق‌ها در کشورهای مسلمان مشاهده نمی‌شود.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان بیان داشت: این حوادث درس عبرتی برای کشوری است که خود را قطب تمدن در دنیا می‌داند؛ آنها از درون پوسیده‌اند اما می‌خواهند دنیا را اداره کنند./927/پ202/پ
ارسال نظرات