۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۰۴۱۷
ساعتی پیش در حرم رضوی؛

پژوهشگران حوزه و دانشگاه با آیت الله طبسی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ جمعی از پژوهشگران، محققان و نویسندگان حوزه و دانشگاه مشهد، به مناسبت هفته پژوهش، ساعتی پیش با آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان دیدار کردند.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جمعی از پژوهشگران، محققان و نویسندگان حوزه و دانشگاه مشهد به مناسبت هفته پژوهش، ساعتی پیش با آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی دیدار کردند.

 

آیت الله واعظ طبسی، در این دیدار، تحقیق را به معنی رسیدن به نقطه واقعی و عالم ثبوت دانست و گفت: تحقیق باید هدفمند و متناسب نیاز امروز جامعه باشد که کار جمعی توسط صاحب نظران حوزه و دانشگاه را می طلبد تا انقلابی فکری و فرهنگی عمیق و گسترده در جامعه به وجود بیاورد.

 

وی همچنین بیان داشت: در شرایط کنونی در دو زمینه احساس نیاز بیشتری به تحقیق می شود، اول تحقیق متناسب با نیاز، قابل فهم، تبیین و تدریس در زمینه ولایت فقیه در رشته های گوناگون آن است که هنوز با وجود پرداختن به این مسأله، سؤالات زیادی درباره آن وجود دارد، زمینه دوم نیز اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه نیز هنوز کار مطلوب انجام نشده است.

 

سیدمحمد علوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در ابتدای این دیدار گفت: نظام اسلامی به رهبری آیت الله خامنه ای از چنان توسعه ای برخوردار است که موجب نگرانی و ترس استکبار جهانی را فراهم کرده و موجب بیداری در میان ملل اسلامی شده است.

 

وی افزود: تحقیق و پژوهش در آستان قدس رضوی از ابتدای انقلاب اسلامی آغاز شد، در این زمینه بنیاد پژوهش های اسلامی تأسیس شد و بعد از آن دانشگاه رضوی و سپس ده ها مرکز آموزشی، فرهنگی و پژوهشی راه اندازی شد که کارنامه درخشانی فراهم کرده است.

 

وی تصریح کرد: در این زمینه میلیون ها جلد کتاب منتشر شده، هزاران دانشجو تربیت شده، فعالیت های وسیع تبلیغی، کتابخانه ای، موزه ای و امور ورزشی و جوانان انجام شده و همچنان ادامه دارد، در امور درمانی نیز پژوهش های بسیاری در کنگره های مختلف با حضور دانشمندان خارجی و داخلی انجام شده است.

 

علوی با تأکید بر این که هنوز با سند چشم انداز آستان قدس رضوی فاصله داریم، گفت: این همه در شرایطی است که قبل از پیروزی انقلاب خبری از مؤسسه فرهنگی در آستان قدس رضوی نبود و این حجم وسیع فعالیت از برکات نظام اسلامی و مدیریت موفق اسلامی است./932/پ202/ب

 

ارسال نظرات