۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۵۰۴۷۱

همایش سه‌ساله‌های حسینی در مصلی تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش سه ساله های حسینی با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در مصلی تهران برگزار شد.
همايش سه ساله هاي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین همایش سراسری سه‌ساله‌های حسینی صبح امروز با حضور ده‌هزار کودک سه تا شش ساله و مادرانشان،‌با مشارکت سازمان بسیج جامعه زنان تهران بزرگ، ‌سازمان بسیج مداحان و شهرداری تهران در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

گفتنی است این همایش در سه سال گذشته به صورت منطقه‌ای در مناطق مختلف تهران برگزار می‌شد و امسال اولین سالی است که به صورت متمرکز برگزار می‌شود، مسئولین در تلاش هستند این مراسم را مانند مراسم روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) به صورت جهانی برگزار کنند.

این برنامه با قرائت قرآن توسط یک کودک آغاز شد و دو دکلمه نیز توسط دو کودک دیگر به نام های ستایش نعمت اللهی و یوکاوری مداحی اجرا شد. همچنین در این برنامه، ‌گروه سرود مهد قرآن غنچه‌های ولایت سرودی را بیان کودکانه در وصف زبان حال حضرت رقیه (س) اجرا کردند.

مداحان اهل بیت،‌آقایان عباس حیدرزاده و حاج حسین هوشیار نیز در این همایش نوحه سرایی و سینه زنی داشتند و حجت الاسلام علیرضا پناهیان نیز تنها سخنران این برنامه بود که کودکان از سخنرانی وی استقبال کردند.

از جلوه های ویژه در این همایش،‌ پوشش یک شکل کودکان بود که دختران با مقنعه سبز و سربند و پسران با چفیه مشکی و سربند حضور داشتند و چند کودک نیز با پوشیدن لباس سقایی و با کوزه هایی پر از آب،‌ از کودکان و مادرانشان پذیرایی می‌کردند.

همچنین در این همایش بسته‌های فرهنگی شامل لوح فشرده،‌ کتاب و سایر اقلام فرهنگی در میان کودکان توزیع گردید./959/پ202/ص

ارسال نظرات