۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۵۰۴۹۱
امام جمعه زنجان:

ترویج سبک زندگی اسلامی عالی‌ترین امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ترویج سبک زندگی اسلامی را عالی‌ترین امر به معروف در شرایط فعلی دانست و گفت: به دنبال هر نهی از منکر، امر به معروفی به عنوان جایگزین معرفی شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در زنجان امروز در نشست اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این استان که با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین همراه بود، اظهار داشت: حضرت اباعبدالله برای احیای امر به معروف و نهی از منکر جهاد کرد و امروز نتیجه آن حرکت تاریخی در بیداری اسلامی تجلی یافته است.

 

وی فراموشی فرایض امر به معروف و نهی از منکر را موجب انحراف در دیگر احکام دینی دانست و گفت: دشمنان با تهاجم فرهنگی قصد مقابله با فرهنگی ناب و غنی اسلام را دارند تا به این طریق با منحرف سازی جوانان، بتوانند به راحتی به اهداف شوم خود در جوامع اسلامی به ویژه در ایران دست یابند.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که دشمنان به خوبی از عمق تاثیر امر به معروف و نهی از منکر آگاهند و از احیای آن در جامعه اسلامی به شدت هراس دارند، افزود: هر فردی در هر جایگاه و مسؤولیتی که قرار دارد، در ترویج معروف و مقابله با منکر رسالت دینی بر عهده دارد، هرگونه بی تفاوتی و شانه خالی کردن از این مسؤولیت خطیر دینی تبعات جبران ناپذیری را متوجه جامعه خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خواستار برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت برای ترویج و گسترش معروف و مقابله با منکر در این استان شد و خاطرنشان کرد: نباید تنها به دنبال نهی از منکر بود، بر اساس موازین شرعی و قرآنی بایستی به دنبال هر نهی از منکر، امر به معروفی به عنوان جایگزین معرفی شود.

 

وی تندی در برخورد با منکرات را آفت انجام این فریضه دینی دانست و گفت: گاه برخورد تند جواب عکس می دهد، البته هرچند اولویت با کار فرهنگی است اما دستگاه‌های ذیربط باید با هنجارشکنان اجتماعی و اخلاقی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می اندازند، برخورد قاطع داشته باشند.

 

امام جمعه زنجان ترویج سبک زندگی اسلامی را عالی‌ترین امر به معروف در شرایط فعلی دانست و گفت: تغییر سبک زندگی روش خوبی برای جلوگیری از منکرات و توسعه و گسترش معروفات در جامعه است و به همین جهت باید به سراغ سبک زندگی اسلامی رفت که مورد تاکید رهبری نیز است./935/پ202/ب 

ارسال نظرات