۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۵۰۵۲۶
۲۵ دى؛

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر عربی قرآنی آیات

خبرگزاری رسا ـ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر عربی قرآنی آیات ۲۵ دى سال جاری اعلام شده است.
جشنواره شعر عربي آيات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر عربی قرآنی آیات 25 دى سال جاری اعلام شده است و داوری این جشنواره 10 بهمن ماه انجام و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز 16 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود که بخش اصلی آن مشتمل بر سوره انسان و عصر با استفاده از تفسیرهای المیزان، نمونه و همچنین کتاب انسان در قرآن اثر شهید مطهری و بخش ویژه آن برگرفته از قرآن کریم و کتاب بیداری است.

بنابر این گزارش؛ اشاعه و ترویج فرهنگ و اندیشه قرآنی و گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی و پژوهشی مرتبط با موضوعات قرآنی به زبان عربی از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره شعر عربی قرآنی آیات است.

بزرگداشت و تجلیل از تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر پژوهشی و ادبی در زمینه ادبیات قرآنی و کمک به انتشار این آثار و گسترش و حمایت از آفرینش های فرهنگی، ادبی و پژوهشی در زمینه شعر به زبان عربی به عنوان زبان اول جهان اسلام از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

علاقه مندان می توانند پس از تکمیل فرم و تقاضای شرکت در سایت جشنواره قرآنی آیات اشعار خود را در فونت  Mitra سایز 14 به همراه CD به دبیرخانه این جشنواره، به آدرس خوزستان، اهواز، امانیه، خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و صندوق پستی 438 ارسال کنند.

 

 

متناسب بودن اشعار ارسالی از نظر محتوا با موضوعات جشنواره، عدم ارسال اشعار در هیچ یک از کنگره ها و جشنواره های شعری از دیگر شرایط شرکت در این مسابقه است.

گفتنی است، علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های 0611-3337230-31تماس حاصل کنند و یا به سایت www.quranfestival.ir مراجعه کنند./9464/پ203/ب

لازم به ذکر است ارسال آثار در کلیه سبک ها و قالب های شعر عربی کلاسیک و شعر آزاد به زبان فصیح و غیر فصیح آزاد و برای ارائه دهندگان آثار محدودیت سنی وجود ندارد و شرکت کنندگان می توانند حداکثر  3 اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

ارسال نظرات