۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۵۰۵۳۷
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون جذب روحانی کاروان های عمره استان‎های خراسان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری در خراسان از برگزاری آزمون جذب روحانی کاروان های عمره مفرده استان های خراسان خبر داد.
آزمون جذب روحانی کاروان های عمره استان‎های خراسان برگزار می شود

 حجت الاسلام مسعود حاج ابراهیمی، مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری در خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر گفت: این آزمون به صورت متمرکز و همزمان با 10 استان دیگر کشور در استان های خراسان رضوی و شمالی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به حضور 240 نفر از روحانیان در این آزمون، افزود: نام نویسی از داوطلبان مهرماه سال جاری و از طریق پایگاه اینترنتی بعثه رهبری انجام شده است.

 

حجت الاسلام حاج ابراهیمی به شرایط شرکت کنندگان اشاره و تصریح کرد: روحانیان متأهلی که حداقل سن 27 سال داشته و دارای تحصیلات معادل کارشناسی ارشد(اتمام کفایة) باشند می توانند در این آزمون حضور یابند.

 

مسؤول آموزش بعثه رهبری در خراسان با بیان این که نتایج آزمون یک ماه بعد از طریق پایگاه اینترنتی مرکز اعلام می شود، ابراز داشت: افرادی که حدنصاب لازم را در آزمون کتبی، مصاحبه و سخنرانی کسب کنند وارد دوره های تخصصی روحانی کاروان شده و به مدت دو نیمسال تحصیلی در زمینه مناسک حج، فقه وکلام، مکالمه عربی، تاریخ عربستان و شناخت وهابیت آموزش می بینند.

 

وی با بیان این که آموزش مطالب در این دوره ها به صورت حضوری، مجازی و از طریق بسته های آموزشی انجام می شود، یادآور شد: آزمون جذب روحانی کاروان های عمره استان های خراسان ساعت 9 صبح فردا سی ام آذرماه در محل هنرستان امام حسن عسگری مشهد واقع در بلوار شهید موسوی قوچانی، شماره 35 برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حاج ابراهیمی خاطرنشان کرد: آزمون جذب روحانیان عتبات عالیات نیز هفته گذشته با حضور 260 متقاضی انجام شده است.

 

وی گفت: هم اکنون 520 روحانی کاروان عمره مفرده در این مرکز فعالیت دارند./930/ت302/ب

 

ارسال نظرات