۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۵۰۵۵۶
جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان خبر داد:

تشکیل دبیر خانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه

خبرگزاری رسا ـ جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: نهاد حوزه و دانشگاه هر دو خاستگاه انقلاب اسلامی هستند و هر دو نهاد به عنوان مراکز اصلی تصمیم سازی در ارتقای دانش عمومی و تعالی جامعه مورد توجه و مطالبه مردم جامعه هستند.
باطني

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در اصفهان، همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور  اساتید دانشگاه های استان اصفهان و طلاب حوزه علمیه شب گذشته در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا باطنی، جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در این همایش گفت: تشکیل دبیر خانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه از دغدغه های سال های قبل دست اندرکاران این همایش بود که به لطف خدا، امسال با همکاری هر دو نهاد محقق شد.

 وی همچنین گفت: نهاد حوزه و دانشگاه هر دو خاستگاه انقلاب اسلامی هستند و هر دو نهاد به عنوان مراکز اصلی تصمیم سازی در ارتقای دانش عمومی و تعالی جامعه مورد توجه و مطالبه مردم جامعه هستند.

حجت الاسلام باطنی افزود: امروزه نازل ترین سطح وحدت حوزه و دانشگاه در تعامل اساتید حوزوی و دانشگاهی به صورت تدریس اساتید حوزه در دانشگاه و یا حضور اساتید دانشگاهی در فضای حوزه دیده می شود و حوزه و دانشگاه دو نهاد جدا و مستقل از یکدیگر نیستند.  

این استاد حوزه علمیه گفت: سال گذشته 350 نفر از دانش آموختگان دانشگاه های استان اصفهان، برای تحصیل در حوزه های علمیه اصفهان ثبت نام کردند و تعداد زیادی از حوزویان برای تکمیل تحصیلات خود به دانشگاه ها رجوع کردند.

جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: دبیرخانه "وحدت حوزه و دانشگاه" باید به این خواسته حضرت امام خمینی(ره) که فرمود: این دو قشر روحانی و دانشگاهی باید با هم ائتلاف داشته باشند، جامع عمل بپوشاند./939/پ202/ب

ارسال نظرات