۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۵۰۵۹۹

جنگ سایبری یکی از خاستگاه‎های مشترک حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان گفت: یکی از خاستگاه های مشترک حوزه و دانشگاه در مقوله جنگ سایبری متجلی می شود، پیشرفت دانشگاه ها در خصوص گسترش علوم رایانه ای و اینترنتی و فعالیت حوزه در خصوص مبارزه با شبهات و اطلاع رسانی دینی در فضای سایبر باعث برکات زیادی در کشور شده است.
جنگ سایبری یکی از خاستگاه‎های مشترک حوزه و دانشگاه است

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید احمد سجادی، مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان که به نمایندگی از جامعه حوزوی در همایش "وحدت حوزه و دانشگاه" سخنرانی کرد، در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه  گفت: برای رسیدن به عالی ترین سطح از مناسبات بین حوزه و دانشگاه باید انگیزه های مشترک بین این دو نهاد تاثیر گذار کشف شود.

 وی در ادامه افزود: یکی از خاستگاه های مشترک حوزه و دانشگاه در مقوله جنگ سایبری متجلی می شود، پیشرفت دانشگاه ها در خصوص گسترش علوم رایانه ای و اینترنتی و فعالیت حوزه در خصوص مبارزه با شبهات و اطلاع رسانی دینی در فضای سایبر باعث برکات زیادی در کشور شده است؛ فعالیتی که روز به روز بر کمیت و کیفیت آن افزوده می شود، این همکاری نشان از آن دارد که حوزه و دانشگاه با یکدیگر غریبه نیستند ولی باید این مشترکات از نو واکاوی شوند.

مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: نمونه ای از این وحدت را امروز در تعداد مراجعان اینترنتی به سایت تبیان با مراجعه بیش از 700 هزار نفر  در روز مشاهده کرد، در اصفهان نیز سایت راسخون که زیر نظر حوزه علمیه فعالیت می کند روزانه بیش از 170 هزار بازدید کننده دارد.

شایان ذکر است همایش "وحدت حوزه و دانشگاه" با حضور اساتید دانشگاه های استان اصفهان و علمای حوزه علمیه چهارشنبه شب به میزبانی مدرسه علمیه صدربازار اصفهان برگزار شد/939/پ203/ب

ارسال نظرات