۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۵۰۶۲۵

چند خبر کوتاه از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

خبرگزاری رسا ـ گسترش تعاملات میان دفتر تبلیغات و سازمان شهرداری تهران و برگزاری جلسه هم اندیشی طلاب ایرانشهر با نماینده ولی‌فقیه استان سیستان و بلوچستان بخشی از اخبار دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.
دفتر تبليغات حوزه علميه قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام کمساری، رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه مشترک مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مسؤولان مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی که در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: مرک زفرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی یکی از مراکز باسابقه دفتر تبلیغات اسلامی است و حدود ربع قرن تجربه موفق بخش فرهنگ و هنر دینی را در کارنامه خود دارد.

وی با اشاره به تربیت و آموزش طلاب درحوزه‌های هنری از سوی این مرکز افزود: این مرکز نزدیک به 15 عنوان کتاب در حوزه ادبیات در دست چاپ دارد و همه از آثار روحانیانی است که در بخش ادبیات مشغول به فعالیت هستند و مرکز فرهنگی هنری آن‌ها را شناسایی و از آثار آن‌ها حمایت می‌کند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: امسال تولید 9فیلم مستند و یک مجموعه انیمیشن از زندگانی عالمان دینی در دستور کار این مرکز است و کار نگارش یک مجموعه خط نیز در کنار برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی در دست اقدام است.

وی با ارائه گزارشی در خصوص جشنواره‌های مختلفی که به همت این مرکز برگزار شده است و میزان استقبال از آن‌ها گفت: ادعا نمی‌کنیم ظرفیت بی‌نهایت و بالایی داریم و ظرفیت ما مشخص است اما در همین حد تلاش می‌کنیم کارهای مشترکی با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام دهیم و یکی از دغدغه‌های ما این بود که با توجه به استقبال از نشریات دفتر در تهران این امر تسهیل شود؛ امید است با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این امر محقق شود.

حجت الاسلام کمساری با اشاره به حضور طلاب هنرمند در نمایشگاه‌هایی که دفتر تبلیغات اسلامی حضور دارد و استقبال گسترده مردم از این حضور گفت: به عقیده بسیاری از مردم اینکه یک روحانی با رویکرد ارزشی و دینی،  نقاشی، خوشنویسی یا معرق‌کاری کند جالب بود و باید گفت که ما هنر را به مثابه یک زبان و رسانه برای ترویج دین می‌دانیم.

جلسه مشترک مدیران سازمان شهرداری تهران و دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد

حجت الاسلام محمدیان، مدیر دفتر ارتباطات دینی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در جلسه مشترک مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دفتر تبلیغات اسلامی گفت: نشریات دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه کودکان از جمله نشریات بسیار موفق است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دفتر ارتباطات دینی همواره به دنبال شناسایی و معرفی مراجع امین محتوایی است در نامه‌ای به رییس سازمان فرهنگی هنری پیشنهاداتی را در جهت تعامل هرچه بیشتر با نشریات پوپک، سنجاقک، سلام بچه‌ها، مهیار و پیام زن ارائه کرد که رییس سازمان هم در جواب به نکات خوبی در جهت توسعه این تعاملات اشاره کرده است.

حجت الاسلام محمدیان همچنین با تقدیر از دیگر فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: برگزاری نمایشگاه صریر روحانی در تهران پس از برگزاری موفق این نمایشگاه در قم از دیگر مواردی است که در حال پیگیری در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

مدیر دفتر ارتباطات دینی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت داشتن نگاه دینی به فعالیت‌های فرهنگی ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر فعالیت‌های دینی از جنس فرهنگی متمرکز شود به‌ویژه در حوزه اخلاق که قرار است سازمان در این مسیرحرکت کند.

در همه فعالیت‌های هنری باید جامعه را با مبانی دینی آشنا کرد

امیرخوراکیان، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در جلسه مشترکشان با مدیران مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت تهران گفت: تهران و تأثیری که پایتخت در کلان نظام و کشور دارد بر کسی پوشیده نیست و به دلیل فضای منطقه این نقش بیش از گذشته مورد توجه موافقان و مخالفان است.

وی در ادامه افزود: زیرپوست شهر تهران صورت مسأله‌های زیادی داریم که اگر توجه نشود با جریانات دیگری در آینده روبرو خواهیم شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: با شنیدن فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری همچون آدمی که از داروی مسکن استفاده می‌کند آرام شدم و خدا را شکر می‌کنم که چنین مرکزی با این نگاه و کارهای ارزشمند در حوزه تربیت طلاب و پرورش استعداد آن‌ها و در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌ها مشغول به فعالیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در همه فعالیت‌های هنری باید جامعه را با مبانی دینی و نگاه‌های معرفتی آشنا کنیم و حتی در آموزش‌های مانند گلدوزی نیز باید به این مسأله توجه کرد.

خوراکیان در پایان با تأکید به برگزاری برنامه‌های مشترکی همچون جشنواره‌ها، و نمایشگاه‌ها با مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: برخی از برنامه‌های مشترک میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز فرهنگی هنری دفترتبلیغات اسلامی می‌تواند در کشور الگوسازی کند.

گفتنی است، خوراکیان پس از این جلسه از نمایشگاه تذهیب‌های قرآنی که به همت مرکزفرهنگی هنری دفترتبلیغات اسلامی در سالن نمایشگاه‌های مرکز همایش‌های این دفتر در حال برگزاری است نیز بازدید کرد.

برگزاری نمایشگاه  «بصیرت و میثاق با ولایت»

حجت الاسلام محمد نارویی رییس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق گفت : نمایشگاه «بصیرت و میثاق با ولایت» با هدف تبیین و معرفی شخصیت مقام معظم رهبری برپا شده است و تصاویر و پوسترهایی با موضوع زندگی ایشان، رهنمودها و آرا و اندیشه‌های معظم له درآن به نمایش درآمده است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق تصریح کرد : نمایشگاه عکس با موضوع محرم و عزاداری ، عفاف و حجاب ، نمایش فیلم و کلیپ ، عرضه محصولات فرهنگی مرتبط با مقام معظم رهبری و برگزاری مسابقات از دیگر موضوعات جانبی این نمایشگاه است.

وی در ادامه افزود: متأسفانه از تبیین اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب شده‌ایم؛ به همین دلیل اندیشه‌های ایشان به عنوان اندیشه‌های پیشرو در مبحث حکومت اسلامی و سایر مسائل اجتماعی و سیاسی به نسل جوان نیازمند معرفی به شیوه‌ای گویاتر است که امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه گامی هر چند کوتاه در این رابطه برداشته باشیم.

شایان ذکر است، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و استاندار سیستان و بلوچستان نیز با حضور در نمایشگاه بصیرت و میثاق با ولایت از آن بازدید کردند.

جلسه هم اندیشی طلاب ایرانشهر با نماینده ولی فقیه استان سیستان و بلوچستان

در جلسه جلسه هم اندیشی طلاب ایرانشهر با حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان که با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به رسالت و جایگاه تاریخی روحانیت گفت: امام خمینی(ره) میراث چهارده قرن نهاد روحانیت را به همراه داشت؛ ایشان وارث کرامت و عظمت شیخ طوسی‌ها، شیخ انصاری‌ها، سید مرتضی‌ها و سید رضی‌ها بود.

وی تصریح کرد : حاصل و ثمره شجره طیبه تشیع در طول این چهارده قرن، جمهوری اسلامی ایران است؛ انقلاب اسلامی ایران تفسیر دوباره دین در عصر مادیگری است؛ اهمیتی ندارد دشمنان با چه تعبیری از اسلام جمهوری اسلامی ایران نام می‌برند بلکه انقلاب اسلامی تفسیر جدیدی از اسلام واقعی است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان وبلوچستان با اشاره به رسالت روحانیت تأکید کرد: ما روحانیان پاسدار 400 هزار شهید و پاسدار میراث امام امت هستیم و حتی به فرمایش مقام معظم رهبری ما پاسدار 14 قرن میراث نهاد روحانیت هستیم و در مقابل آن باید جوابگو باشیم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بصیرت و میثاق با ولایت از سوی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق آن را اقدامی ارزشمند دانست و  خواستار برگزاری این نمایشگاه در شهرستان‌های دیگر استان شد.

برپایی نمایشگاه جلوه‌گاه اندیشه در موسسه معصومیه

خانم انصاری، مسؤول خدمات پژوهشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه گفت: نمایشگاه جلوه‌گاه اندیشه با هدف آشنا ساختن هر چه بیشتر طلاب با محیط پژوهشی برپا شده تا خواهران طلبه در زمینه‌های تخصصی وارد کار پژوهش شوند.

وی با بیان اینکه پایان‌نامه‌ها بخشی از این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند ادامه داد: این بخش که از جمله بخش‌های پر استقبال نمایشگاه است به منظور آشنایی خواهران طلبه با پایان‌نامه نویسی در نظر گرفته شده است.

مسؤول خدمات پژوهشی مدرسه معصومیه ادامه داد: همچنین 59 عنوان کتاب و 17 عنوان نرم افزار در زمینه‌های فلسفه، کلام، تاریخ، فقه، عرفان و تفسیر در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

 وی اضافه کرد: ارائه نکاتی در خصوص آرمان پژوهش، اخلاق پژوهشگری، آداب پژوهشگری، محیط شناسی پژوهش، آزاداندیشی وپژوهش وهم افزایی پژوهشی در قالب تابلوهایی از دیگربخش های این نمایشگاه است./997/پ203/پ

ارسال نظرات