۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۵۰۶۴۸
امام جمعه اردبیل:

جنایات گسترده در آمریکا نتیجه آموزه‎های ضد دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که رواج شایعات و خرافات ساخته و پرداخته غرب برای تحقق اهداف و منفعت‌های دنیوی آنان است، گفت: اگر امروز غرب با زندگی عبث و غیر‌عقلایی مواجه است و شاهد جنایات گسترده در آمریکا و اروپا هستیم، نتیجه مکاتب الحادی و آموزه های ضددینی آنان است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان این‌که وحدت و یکدلی ضرورت امروز جامعه برای تعالی نظام اسلامی محسوب می شود، اظهار داشت: دشمنان سال‌هاست که به‌دنبال تفرقه و چند دستگی میان ملت ایران هستند.

 

وی با تأکید بر این‌که وحدت ولایی مردم ایران حیثیت غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را زیر سؤال برده است، خاطرنشان کرد: دشمنان بیش از سه دهه میلیون‌ها دلار برای براندازی نظام اسلامی ایران هزینه کرده‌اند، اما امروز در اوج حیرت و ناباوری مشاهده می کنند که ایران اسلامی روز به روز قدرتمندتر از گذشته مقابل زیاده‌خواهی آنان ایستادگی کرده است.

 

نماینده خبرگان رهبری از مسؤولان به ویژه رؤسای قوای سه گانه خواست تا در این شرایط حساس و پیچ مهم تاریخی کشور دعواها و نامه‌نگاری‌های بی‌ مورد را کنار گذاشته و با وحدت دشمن را ناکام بگذارند و تصریح کرد: سران سه قوه بدانند که عزت و شرف ملت با حرکت‌های سخیفانه و دعواهای احتمالی خدشه‌دار خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی خطاب به مسؤولان تأکید کرد: شایسته نیست که در دعواهای داخلی از جایگاه رهبری هزینه کنیم و عقلانیت نظام را زیر سؤوال ببرید، بهتر است نمایندگان مجلس نیز به جای تمرکز بر موضوعات کوچک و بی اهمیت، کلان‌نگری داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش شایعه پایان جهان طی روزهای گذشته اظهار داشت: آنان که مدعی پایان عمر دنیا بودند و به صورت غیر‌عقلانی شایعه‌پراکنی می کردند، امروز باید از حرکت خود شرم کنند و بدانند که کفاره این حرکت غیر‌انسانی و غیر‌عقلانی توبه به درگاه الهی است.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که رواج چنین شایعات و خرافاتی ساخته و پرداخته غرب برای تحقق اهداف و منفعت‌های دنیوی آنان است، گفت: اگر امروز غرب با زندگی عبث و غیر‌عقلایی مواجه است و شاهد جنایات گسترده در آمریکا و اروپا هستیم، نتیجه مکاتب الحادی و آموزه های ضددینی آنان است.

 

وی با بیان این‌که بشر امروز از جاهیلیت مدرن رنج می برد، تصریح کرد: جاهلیت نوین به معنای دوری از عقل و دین است، امام حسین(ع) به کربلا آمد تا مظاهر جاهلیت را از بین ببرد و اجازه ندهد مظاهر تبعیض، فساد، منکرات، ظلم، فسق، پول‌پرستی، رانت‌خواری، ویژه‌خواری و رهبریت ناصالح نمود پیدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان خواستار بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی روزهای باقی مانده از ماه صفر شد و گفت: ضرورت بهره‌گیری از فضیلت‌های این ماه و عبرت از نهضت عاشورا ضرورتی برای همگان است، شایسته نیست امام حسین(ع) تنها امامی چند روزه و چند ماهه برای ما باشد./935/پ201/ب

ارسال نظرات