۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۵۰۶۵۱
امام جمعه تبریز:

ملت ایران هرگز حاضر به عقب نشینی از ارزش‎های دینی و انقلابی خود نیستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: غرب بداند که با مواضع غیرمنطقی به جایی نمی‌رسد، در حقیقت غرب به دنبال حل مشکل ایران نیست، بلکه به دنبال کاهش قیمت نفت به واسطه ایران هستند، با وجود بحران شدید اقتصادی در غرب، ایران برگ برنده مذاکرات را در دست دارد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به مذاکره ایران با گروه 5 + 1 در تاریخ 27 ماه جاری اظهار داشت: غرب با تشدید تحریم اقتصادی علیه ایران نشان داد که هیچگاه حسن نیت در مذاکره ندارد و تنها به دنبال مقابله با رشد فناوری در ایران است.

 

وی با تأکید بر این‌که غربی ها بیشتر مایل به مذاکره و شکسته شدن این بن بست هستند، خاطرنشان کرد: ایران شروط و خواسته‌هایی برای مذاکره دارد که غرب باید ابتدا آن موارد را محقق کند، در مرحله بعدی بایستی تحریم‌ها کنار گذاشته شود و با منطق بر سر میز مذاکره با ایران بنشینند.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که ملت ایران تربیت شده مکتب حضرت سیدالشهداست و زیر بار زور نمی رود، گفت: غرب بداند که با مواضع غیرمنطقی به جایی نمی‌رسد، در حقیقت غرب به دنبال حل مشکل ایران نیست، بلکه به دنبال کاهش قیمت نفت به واسطه ایران هستند، با وجود بحران شدید اقتصادی در غرب، ایران برگ برنده مذاکرات را در دست دارد.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که کاهش غنی‌سازی اورانیوم از 20 به 4 درصد درخواستی غیرعقلایی از سوی غرب است، گفت: آنان این مقدار شعور هم ندارند، فناوری که با زحمت های بسیار و با تکیه بر دانش بومی نصیب ایران اسلامی شده، قابل تنزل نیست، اما اگر قصد و هدف غرب نشان دادن زور است، بدانند  که شعار اصلی ملت ایران به تأسی از مولای خود، هیهات من الذله است.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه نهم دی و شکست مفتضحانه فتنه‌گران داخلی و خارجی اظهار داشت: همان هایی که امروز به دنبال مذاکره با ایران هستند، در جریان فتنه 88 حامی مادی و معنوی فتنه گران بودند، غافل از این‌که ملت ایران به جهانیان نشان داد که هرگز حاضر به عقب نشینی از ارزش های دینی و انقلابی خود نیست.

 

وی همچنین با اشاره به حادثه تیراندازی در یکی از مدارس آمریکا خاطرنشان کرد: جنایات هولناکی که در آمریکا رخ می دهد، نشان از دوری نظام آموزشی آمریکا از مبانی خداپرستی، معنویت و اعتقادهای دینی است، در حقیقت این کشتارهای بی رحمانه نتیجه نظام سرمایه داری غرب و لیبرال دموکراسی است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که آزادی خرید و فروش اسلحه در آمریکا تنها به نفع سرمایه داران و ریشه در فرهنگ آمریکایی دارد، افزود: اختلال های روحی و روانی در جوامع غربی به شدت افزایش یافته، تا جایی که خود سردمداران غربی اعتراف می کنند جوامع آنها از نظر روانی مشکل دارند.

 

آیت الله شبستری در پایان خطبه های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) اظهار داشت: آن پیامبر الهی منادی رحمت و صلح بوده است، در حالی که برخی زمامداران جهان که مسیحی مسلک می دانند، به جای تبعیت از تعالیم پیامبر خود جنگ افروزی می کنند./935/پ201/ب

ارسال نظرات