۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۵۰۶۷۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

تحلیل درست عاشورا استحکام پایه‌های نظام اسلامی را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی گفت: بررسی و تحلیل چرایی حوادثی همچون عاشورا می‌تواند سبب توسعه و تعالی نظام اسلامی و ماندگاری مکتب اهل بیت(ع) برای آیندگان شود.
حجت الاسلام مرويان

ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم ﺳﯿﺪﻣﺤﻤﻮد ﻣﺮوﯾﺎن‌ﺣﺴﯿﻨﯽ، ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران توانایی انتقال فرهنگ عاشورا به جهانیان را دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر و رسالت آگاهانه امت اسلامی، از درس‌های عاشورا است که در سخنان نورانی اباعبدالله(ع) به صورت مکرر بیان شده است.

 

ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم ﻣﺮوﯾﺎن‌ﺣﺴﯿﻨﯽ با بیان این که حسادت‌طلبی و برتری‌جویی دشمنان امام حسین(ع) نسبت به خاندان پیامبر اکرم(ص) یکی دیگر از عبرت های عاشورا است، ادامه داد: بررسی و تحلیل چرایی حوادثی همچون عاشورا می‌تواند سبب توسعه و تعالی نظام اسلامی و ماندگاری مکتب اهل بیت(ع) برای آیندگان شود.

 

ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽ ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی تأکید کرد: وقتی پرچم محرم، خیمه سیدالشهدا(ع) و علم هیأت‌های مذهبی برپا می‌شود، همه انسان‌های دلداده پیرامون این میدان پرجاذبه دیده می‌شوند؛ اما بیش از همه افراد، این هیأتی‌ها هستند که ذهن و ضمیرشان را به امام حسین(ع) تقدیم می‌کنند.

 

وی افزود: وقتی علم برپا می‌شود، جان‌ها با حقیقت‌های معنوی تطهیر شده، چشم‌ها در مجالس عاشورایی بصیرت پیدا می‌کند، گام‌ها به سوی حق و فضیلت و قلب‌ها به سوی ارزش‌ها و شایستگی‌ها جهت می‌یابند.

 

هیأت‌ها مرواریدهایی هستند که باید از طمع زیاده‌خواهان محفوظ بمانند

حجت‌الاسلام ﻣﺮوﯾﺎن‌ﺣﺴﯿﻨﯽ با بیان این که هیأت‌های مذهبی در طول تاریخ کشور همواره خیر، برکت، فضیلت‌ها و ارزش‌ها را همراه با اشک، حزن و سوگ برای سیدالشهداء(ع) با حماسه و ایثار و مقاومت جمع کرده‌اند، تصریح کرد: مراقبت از هیأت‌های مذهبی در سرفصل وظایف ما است؛ هیأت‌ها مرواریدهایی هستند که از طمع زیاده خواهان باید محفوظ بمانند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که هیأت‌ها باید از افراط و تفریط‌ها به دور باشد، ابراز کرد: هیئت‌های مذهبی باید روز به روز پر معرفت‌تر و معنوی‌تر عمل کرده و همراه با فرهنگ حسینی در جامعه تاثیرگذار باشند، همچنین نباید آلوده به آسیب‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی شوند زیرا این جناح‌بندی‌ها می‌گذرد و هیأت‌ها می‌مانند.

 

حجت‌الاسلام ﻣﺮوﯾﺎن‌ﺣﺴﯿﻨﯽ با بیان این که محافل حسینی باید بر سفره پر برکت محرم که پرچم دفاع از ارزش‌ها و شور و پشتیبانی از نظام را دارد، در خدمت به خیمه سیدالشهداء(ع) و سالار شهیدان مخلصانه و مؤثر عمل کنند، اضافه کرد: هیأتی‌ها در محرم و صفر هر سال با حسینیان و یزیدیان آن دوره باید آشنا شوند و صف‌بندی خویش را در مبارزه حق و باطل روشن کنند.

 

وی با اشاره به چگونگی برگزاری برنامه‌های عزاداری در ایام سوگواری گفت: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪھﺎی ﻋﺰاداری شایسته است ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪای ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺧﻂ ﺣﺴﯿﻨﯿﺎن و ﯾﺰﯾﺪﯾﺎن زﻣﺎن را ﺑﺮای ﻣﺨﺎطﺐ ﺗﺒﯿﯿﻦ و ﺗﻔﮑﯿﮏ ﮐﻨﺪ./930/ت302/س

 

ارسال نظرات