۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۵۰۷۱۵
حجت‌الاسلام اشکوری:

مرعوب بودن روشنفکران در برابر فرهنگ غرب وحدت حوزه و دانشگاه را خدشه‌دار می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: عدم خودباوری در تولید علم، مرعوب بودن روشنفکران در برابر فرهنگ غرب و جایگزینی نگاه سیاسی در مسائل فرهنگی وحدت حوزه و دانشگاه را مخدوش می کند.
حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبیین آفاتی که ممکن است دامن‌گیر وحدت حوزه و دانشگاه شود، اظهار داشت: جایگزینی نگاه سیاسی به جای نگاه فرهنگی، مرعوب بودن روشنفکران در برابر فرهنگ غرب و عدم خود باوری در تولید علم، فاصله حوزه و دانشگاه را زیاد می کند.


وی با اشاره به اینکه هنوز با جایگاه آرمانی و قله وحدت بین حوزه و دانشگاه فاصله زیادی داریم، گفت: با این وجود همه تلاش می کنند در حوزه و دانشگاه دغدغه های مقام معظم رهبری پیگیری شود؛ تولید علم، جنبش نرم افزاری و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بخشی از فرمایشات ایشان و مورد توجه ویژه این دو نهاد است.


این استاد حوزه و دانشگاه، اسلامی کردن علوم و بومی‌سازی آن را یکی از دغدغه های اصلی طلاب و دانشجویان دانست و تصریح کرد: وقتی موضوعات پایان نامه‌های دانشجویان رشته‌های علوم اسلامی را بررسی می کنیم می‌بینیم همه علاقه‌مندند در این زمینه کار کنند.


حجت الاسلام اشکوری به نقش آیت الله شهید مفتح در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از بازوهای علمی کشور بود؛ وحدت حوزه و دانشگاه مورد تأکید امام(ره) بود و آیت الله شهید مفتح حتی پیش از انقلاب نیز این مهم را دنبال می‌کرد.


وی افزود: در حال حاضر این وحدت از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است که از سوی اساتید متعهد دانشگاه‌ها به شکل جدی پیگیری می شود./928/ت302/ع

ارسال نظرات